جلاءالعلوم علامه مجلسی از امشب در کتاب شب خوانده می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، برنامه کتاب شب از امشب و همزمان با شروع ماه مبارک رمضان، به خوانش کتاب‌های دینی و مذهبی اختصاص خواهد داشت. به همین دلیل با شروع این هفته و از امشب شنبه ۳۱ تیر، کتاب جلاءالعلوم اثر علامه محمدباقر مجلسی عالم بزرگ مذهب شیعه و صاحب مجموعه کتاب‌های بحارالانوار در این برنامه خوانده می‌شود.

این کتاب درباره سیره و زندگی معصومین است و فرازهایی از سخنان و زندگی ۱۴ معصوم را در برمی‌گیرد. این کتاب مانند دیگر آثار فارسی علامه مجلسی زبانی شیرین و روان دارد. علامه مجلسی آثار خود را به زبان‌های فارسی و عربی نوشته است که از میان آثار فارسی او، ۵ عنوان بیشتر از دیگر کتاب‌ها اهمیت دارند.

این ۵ عنوان عبارتند از: «حق الیقین در اعتقادات» «عین الحیاه در اخلاق»، «حلیله المتقین در آداب و احکام»، «حیاه قلوب در تاریخ پیامبران» و «جلاالعلوم در تاریخ امامان».

خوانش جلاءالعلوم از امشب با صدای بهروز رضوی با زندگی و سخنان پیامبر اکرم (ص) شروع می‌شود و تا پایان هفته بعد هم ادامه خواهد یافت. پایان خوانش بخش‌های این کتاب شامل مباحث درباره معصوم چهاردهم یعنی امام زمان (عج) خواهد بود. خلاصه‌نویسی نسخه‌هایی که در این برنامه از این کتاب قرائت خواهد شد، توسط معصومه خادم‌نیا انجام شده است.

برنامه رادیویی کتاب شب با تهیه‌کنندگی محمود احمدی، دبیری محسن حکیم‌معانی و گویندگی بهروز رضوی، در طول هفته هر شب از ساعت ۲۳:۳۰ از شبکه رادیویی تهران پخش می‌شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.