جلالی: وقت آن رسیده شکست را قبول کنیم

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

مجید جلالی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شکست تیم ملی ایران برابر ازبکستان و ناکامی‌های پی در پی فوتبال گفت: نمی‌خواهم خیلی روی بازی با ازبکستان متمرکز شوم و قصد دارم نکاتی را iبه صورت کلی بیان کنم و کمی باید بی‌مهاباتر صحبت کنم. iبه هر حال فوتبال ما iبه نقطه ای رسیده است که نیاز iبه تعمق و تجدید نظر دارد. ۴۰ سال است که در رده نوجوانان قهرمان نشده‌ایم، در حالی که قهرمان بودیم و همچنین ۴۰ سال است که iبه المپیک راه پیدا نکرده ایم و قهرمان جام ملت‌های آسیا نشده‌ایم. در حالی که در قبل این عنوان‌ها را کسب کرده بودیم. بنابراین باید بپذیریم که دکترین فوتبال ما شکست خورده است و باید از همه مردم عذرخواهی کنیم و دکترین جدیدی را طراحی کنیم.

وی ادامه داد: iبه غیر از این راه دیگری وجود ندارد. همه راه‌هایی که در طول ۴۰ سال قبل رفتیم، راه‌هایی بودند تا در آن مدت افکار عمومی را عوض کنند. این‌ها چیزهای نخ نما شده است و باید خیلی فراتر فکر و عمل کنیم، چون تقریبا مردم دست همه را خوانده‌اند و دیگر وقت این که کمیته‌ شکست تشکیل دهیم قبل است. باید بپذیریم که نیاز iبه یک دکترین جدید داریم.

این کارشناس فوتبال در ادامه بیان کرد: ما هشت سال پیش برابر ازبکستان چهار بر یک پیروز شدیم، چهار سال پیش دو بر یک این تیم را شکست دادیم، سه ماه پیش یک بر صفر پیروز شدیم و حالا یک بر صفر از این تیم شکست می‌خوریم. این روندی است که نشان می‌دهد ازبکستان روند رو iبه جلویی را طی می‌کند و ما مالک رقبای جدیدی می شویم که در قبل نه چندان دور از تیم‌های درجه دو آسیا بودند. این که بخواهیم دوباره درباره این صحبت کنیم که در ۲۰ دقیقه اول بازی خوب بودیم و اگر آن شوت گل می‌شد یا درباره عملکرد داور یا تاثیرش بر روی نتیجه‌ بازی صحبت کنیم، جزو کارهایی است که در این ۴۰ سال قبل انجام داده‌ایم اما حالا نیاز iبه برنامه و طرح جدید داریم. معتقدم iبه احتمال بالای ۸۰ درصد این جام جهانی را هم از دست داده‌ایم. از همین حالا باید ازبکستان را ۱۴ امتیازی و صعود کرده iبه جام جهانی بدانیم و شاید بین ما و کره یکی iبه جام جهانی صعود کند.

وی افزود: شرایط ما مشکل است و شانس بسیار کمی داریم . بنابراین iبهترین موقع است که بیاییم با مردم صادقانه صحبت کنیم و شکست را قبول کنیم و iبه دنبال راهکارهای کاملا جدید برای تغییرات بگردیم.

جلالی در پاسخ iبه این سوال که چرا پس از ناکامی‌های مختلف فوتبال ایران مسئولان فدراسیون پاسخگو نیستند و این که آیا اصلا آنها iبه فکر راه حل می باشند؟ گفت: آنها iبه فکر می باشند و دوست دارند که کاری انجام دهند، اما چیزی که گفتم کلی بود و ما سال‌ها است که می‌بازیم. ما نیاز iبه یک بازنگری عمیق داریم و این که بخواهیم یکی را محکوم کنیم و یا بگویم کفاشیان باید استعفا دهد و امثال این موارد تنها کارهایی برای آرام کردن افکار عمومی است. باید دست iبه کارهای کلان‌تری برای نجات فوتبالمان بزنیم. وقتی که از دکترین فوتبال صحبت می‌کنیم یعنی کسانی که برای فوتبال سیاستگذاری کلان می‌کنند باید طراحی جدیدی را ایجاد کنند.

این کارشناس فوتبال ادامه داد: ما این جام جهانی را هم از دست داده‌ایم و نمی‌دانم که آیا باز هم می‌خواهیم این ناکامی را هم توجیه کنیم یا این که اشخاص درجه دو، سه را قربانی کنیم. اما فکر می‌کنم قربانی اصلی، جامعه و مردمی می باشند که در شب بازی برابر ازبکستان از شدت ناراحتی خوابشان هم نبرده است. باید iبه این شکست‌ها با دید کلان‌تری نگاه کنیم.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.