جلالی:کروش نباید همه را مسخره کند / با ۵ روز اردو هیچ چیز بیشتر از اینی که هستیم نمی شویم

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > فوتبال ملی – مجید جلالی بر این عقیده است که اگر قرار باشد همه منافع ۱۰۰ درصدی بخواهند توافقی حاصل نمی شود.

به گزارش ممتاز ؛ حرف های کارلوس کروش دربارهٔ برنامه های لیگ برتر واکنش های مختلفی را به همراه داشت. حرف هایی که سبب شد تا مهدی تاج جلوی او بایستد و بگوید سازمان لیگ برنامه خودش را پیش می برد و در سوی مقابل بسیاری از تیم های لیگ برتری هم از مربی ملی انتقاد کنند. مجید جلالی سرمربی تراکتورسازی اما نقطه اعتدال است میان درگیری های دو طرف او می گوید تیم ملی اهمیتی ویژه دارد اما نباید تیم ها و بازی های لیگ قهرمانان آسیا به فراموشی سپرده شوند.
او در این باره به خبرآنلاین می گوید:«ببین به نظر من اگر ما باشگاه های مان را متقاعد کنیم که هر ۵ روز یک بازی کنند ، هم لیگ را در زمان مقرر برگزار می کنیم و هم جام حذفی را خواهیم داشت. ولی باید روی هر ۵ روز ، یک بازی به نقطه تعادل برسیم . این بسیار هم برای تیم های لیگی دشوار نیست به شرطی که فدراسیون و سازمان لیگ بتوانند توازن در برنامه های لیگ برتر ایجاد کنند و نا هماهنگی فصل قبل در روند بازی ها وجود نداشته باشد. »
به نظر جلالی با این شیوه بخش اول خواسته های کارلوس کروش برآورده می گردد چون بسیار هم اتفاق بدی نیست اگر تیم ها برای جام حذفی از بازیکنان جوان تر شان استفاده کنند. ولی او که تیمش سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را دارد برای بخش دوم خواسته های کروش ، بسیار با سرمربی تیم ملی هم نظر نیست و می گوید:« اینجا یک موضوع دیگر می ماند که موضوع لیگ قهرمانان آسیا است. اینکه ایشان توقع داشته باشد ، تیم ها بدون ملی پوشان شان به بازی های آسیایی بروند قابلیت اجرایی ندارد لیگ قهرمانان آسیا یک رخداد بین المللی است . شکست فوتبال ایران در آن رخداد ، یک شکست ملی قلمداد می گردد پس باید کروش حواسش به این ماجرا هم باشد. اتفاقی نیفتد که فوتبال مان لطمه ببیند.»
جلالی البته راهکار بین الوجهی دیگری را هم پیشنهاد می کند. اینکه فدراسیون بتواند با مذاکرات قاره ای تقویم بازی های آسیایی را دستخوش تغییر کند.«کنفدراسیون فوتبال آسیا می تواند بازی هایش را دو هفته زودتر آغاز کند. چه ایرادی دارد؟ به طور مثال به جای بهمن ماه بیاید از آبان ماه مسابقات را برگزار کند. می دانم که این موضوع طرح شده است. بازی های باشگاه های آسیا در دو فصل برگزای می گردد آغاز بازی ها از آبان ماه را ما باید پیگیری کنیم اگر بازی ها جلو بیفتند ، بسیار می تواند به ما کمک می کند.من می گویم با شناختی که از فوتبالمان دارم با برگزاری اردوی ۵ روزه بهتر از اینی که هستیم نمی شویم.من خودم هم که تیم امید را گرفتم ، گفتم اگر این ها را ۴۰ روز از لیگ جدا کنید می آیم.اما آنها برای این خواست از من گذشتند . حالا اما دارند با مربی ملی ما تعامل می کنند.باید همه با هم به یک نقطه مشترک برسیم. از اینکه او روی برنامه هایش پافشاری می کند ، کار درستی است.من این چیزی که کروش می گوید را می فهمم . باید زمان بیشتری کنار ما باشد.»
او در ادامه و در واکنش به حرف کروش که گفته بود تیم ها می توانند بدون ملی پوشان خود در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند می گوید:«رقابت های جام باشگاه های آسیا به اندازه جام جهانی نیست اما میدان مهمی است. پس آقای کروش باید دیدگاه صرف نداشته باشد و باید باور کند که فوتبال ما شامل لیگ ، باشگاه ها و بازیکنان است. نباید نگاه ایشان تمسخر آمیز باشد.کروش باید همه چیز را ببیند و همه مناقع باشگاه ها را لحاظ کند.»
جلالی با بیان اینکه مربیان لیگ برتری باید بنشینند و به یک جمع بندی نهایی برسند ادامه می دهد:«اصلا ایرادی ندارد که اگر این اتفاق بیفتد. اگر قرار باشد که همه منافع ۱۰۰ درصدی بخواهند توافقی نمی شود اما اگر همه یک گام عقب برویم ، همه چیز حل است. ما باید تعامل سازنده داشته باشیم. اینجا بحث تیم ملی است. من با اطمینان می گویم ، کروش اولین مربی تاریخ ماست که این همه با او تعامل شده است.ما تمام تلاش مان را برای همکاری با او کرده ایم ، حتی این سطح از تعامل را با اوفارل هم نداشتیم. قبول داریم که شرایط سخت است اما باز هم بسیار برای او کوتاه آمده اند.با این حال و به نظر من اگر باشگاه ها متقاعد بشوند که کمتر استراحت کنند ، هیچ مشکلی ایجاد نمی شود.»

۲۵۱ ۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.