جلالی‌زاده: کرونا بر انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ تاثیر خواهد داشت

یک فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان این که کرونا بر فضای سیاسی کشور به شدت تاثیر گذاشته است گفت: اگر شرایط همین گونه پیش برود شاید با یک فضای سرد برای انتخابات ۱۴۰۰ مواجه شویم.

جلال جلالی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تاثیرگذاری بیماری کرونا بر مسائل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اظهار کرد: کرونا به شدت بر فضای سیاسی کشور تاثیر گذاشته است. اکنون جلسات سیاسی و حزبی تعطیل است و اگر جلساتی در فضای مجازی هم باشد تاثیر زیادی ندارد. جلسات علمی و آموزشی تشکل ها هم تعطیل شده است.

وی ادامه داد: کرونا حتی بر همفکری  و تبادل آرا  و افکار هم تاثیر گذاشته است. اگر این بیماری همین گونه پیش برود و کنترل نشود، بر انتخابات ریاست جمهوری هم تاثیر می‌گذارد و موجب ایجاد یک فضای سیاسی سرد می‌شود؛ زیرا مردم جرأت نمی‌کنند دور هم جمع شوند و تبادل آرا داشته باشند و اگر شرایط همین گونه باشد شاید امکان سفرهای استانی و جلسات تبلیغاتی فراهم نشود و تنور انتخابات گرم نشود.

این فعال سیاسی با اشاره به تاثیر تبعات اقتصادی کرونا بر فضای سیاسی کشور خاطرنشان کرد: مردم زمانی با شور و شوق در فعالیت‌های سیاسی شرکت می‌کنند که از نظر مادی و اقتصادی مشکلی نداشته باشند. اما وقتی دچار مشکلات معیشتی باشند دیگر فرصتی برای پرداختن به مسائل سیاسی ندارند. با توجه به وضعیتی که پیش آمده، مردم دیگر رغبت زیادی برای مشارکت سیاسی ندارند زیرا بسیاری از خانواده‌ها با بیماری کرونا درگیر هستند و از حضور در اجتماعات پرهیز می‌کنند. البته اگر شرایط تغییر کنند شاید گرایش مردم هم نسبت به مسائل سیاسی عوض شود.

جلالی زاده در پایان گفت: برای جذب مشارکت سیاسی به مولفه‌های مختلفی نیاز است ایجاد فضای آزاد برای انتخابات، حضور نامزدهای سرشناس و مورد اعتماد مردم، حل مشکلات اقتصادی و امید بخشی به مردم نسبت به تحولات آینده هم می‌تواند بر مشارکت مردم تاثیر مثبت بگذارد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.