جلالی: فوتبال ایران در حوزه فنی متوقف شده است/ عجله‌ای برای بازگشت به لیگ ندارم

۲۶م دیماه ،

46-40.jpg

مجید جلالی معتقد است فوتبال ایران در حوزه فنی متوقف شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مجید جلالی در حاشیه سمینار مدارس فوتبال که امروز (سه‌شنبه) برگزار شد و در این جلسه سخنرانی جامعی را دربارهٔ ضرورت های فوتبال پایه بیان داشت، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فوتبال ایران در حوزه تشکیلات و برنامه‌ریزی رشد خوبی نسبت به قبل داشته است و برای همین هم کنفدراسیون فوتبال آسیا دست روی ایران گذشت و ما را به عنوان بهترین فدراسیون سال این قاره انتخاب کرد. اما ما در حوزه فنی متوقفیم و به فوتبال پایه نپرداختیم.

وی افزود: متاسفانه برنامه‌ریزی برای رشد فوتبال پایه نداریم، هر چند خوشحالم که در این جلسه می بینم که قرار است به این سمت حرکت کنیم و روی تشکیلاتی شدن این اصل مهم متمرکز شویم. دیدگاه‌های جهانی برای توسعه فوتبال پایه بر اساس سه اولویت شکل می‌گیرد که اول توسعه فرد، دوم ساخت تیم و سوم ساخت نتیجه‌ است. در حالی که در رده بزرگسالان این قضیه برعکس می‌شود و مهم‌ترین موضوع نتیجه‌ است.

این کارشناس فوتبال تاکید کرد: در فوتبال پایه باید بازیکن ساخته شود و شیوه‌های بازی بررسی شود نه این که به دنبال نتیجه‌گیری باشیم. این یک اصل است و برای پیشرفت در فوتبال راهی جز این نیست.

جلالی دربارهٔ شرایط کاری خودش نیز گفت: چند پیشنهاد برای بازگشت به سرمربیگری به تیم‌ها داشته‌ام، اما عجله ای برای بازگشت ندارم. هر شخصی برای بازسازی جسمی، روحی و اطلاعاتی‌اش نیاز به زمان دارد و اکنون این فرصت برای من به دست آمده است. اگر پیشنهادات خوبی داشته باشم قطعا به آن فکر می‌کنم، اما عجله‌ای برای بازگشت ندارم.

کارشناس فوتبال پایه گفت: فوتبال ایران در حوزه برنامه‌ریزی و تشکیلاتی رشد خوبی داشته، اما در حوزه فنی متوقف بوده و برای پیشرفت راهی جز توسعه فوتبال پایه از مسیر درست خودش ندارد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.