جلال ذوالفنون شاخصه های عرفان اسلامی را در موسیقی زنده کرد

به گزارش خبرنگار ایرنا رضا مهدوی، شامگاه سه شنبه در آیین بزرگداشت استاد جلال ذوالفنون با عنوان مطرب عشق در جوار آرامگاه حافظ افزود: همه ما در دنیا جست وجوگر چیزهایی هستیم که ما را به مبدا هستی حیات نزدیک کند.

وی بیان داشت: استاد جلال ذوالفنون برای رضای خلق خدا کارهای زیادی انجام داد و خدمات شایسته ای را به خلایق خدا که در حقیقت همان چیزی است که معبود از هر انسانی می خواهد، عرضه کرد که کارهای بزرگی است و توانست با هنر خود خدمت را تجلی بخشد.

مهدوی اضافه کرد: استاد ذوالفنون بزرگ مردی از فارس است و همانطور که فرش ایران و خلیج فارس با نام ایران در جهان می شناسند، وی توانست موسیقی ایران را نیز به جهانیان به خوبی معرفی کند.

وی با بیان اینکه هنرمندان ضمن انسان بودن، به زبان هنر به مردم بشارت می دهند اظهارداشت: یکی از خصوصیات بارز استاد جلال ذوالفنون درک مناسب زبان مردم زمان خود بود که به درستی موسیقی مبتنی بر آن را به آنها ارائه می کرد و به آنها شور خاصی می بخشید.

مهدوی ادامه داد: همچنین این استاد بزرگ موسیقی ایران خدمات شایسته ای نیز در زمان جنگ تحمیلی به رزمندگان و مردم ایران عرضه کرد به طوری که با آهنگ های موسیقی خود شور خاصی در بین رزمندگان ایجاد می کرد.

وی گفت: گویش و زبان و لباس مهم نیست مهم اخلاق است که این ویژگی بارز در استاد جلال ذوالفنون وجود داشت و این استاد ارزشمند موسیقی کشور در تمام کارها و آثار خود سعی می کرد اخلاق را در نظر بگیرد.

مهدوی بیان کرد: ما افسوس می خوریم که این بزرگداشت ها بعد از مرگ استادان و بزرگان برگزار می شود در صورتی که اگر در زمان حیات منابع در اختیار آنها قرار می دادند آثار بیشتری تولید می شد.

وی اضافه کرد: هنوز تعداد انگشت شماری از استادان و بزرگان عرصه های مختلف در کشور وجود دارند که باید از آنها حمایت و بزرگداشت هایی در زمان حیات آنها برگزار شود.

مهدوی ادامه داد: استاد ذوالفنون پرورش یافته نسل گذشته موسیقی ما بود که امیدواریم آیندگان از سبک و روش موسیقی این هنرمند بزرگ پیروی کنند.

ویژه برنامه مطرب عشق در تجلیل از استاد جلال ذوالفنون با حضور خانواده وی و جمعی از بزرگان موسیقی کشور و استان برگزار و از تنها آلبوم تارنوازی استاد ذوالفنون به نام باغ پر برگی رونمایی شد.

جلال ذوالفنون درسال ۱۳۱۶ در آباده فارس متولد شد و ۲۸ اسفند ۱۳۹۰ در کرج درگذشت و موسیقیدان و نوازنده سه‌ تار بود.ک/۲

۷۳۸۲ / ۶۷۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۵۹۳۹۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.