جلال ستاری از دنیا رفت

جلال ستاری، نویسنده، پژوهشگر، مترجم و اسطوره‌شناس در سن ۹۰ سالگی درگذشت.

لاله تقیان، همسر جلال ستاری با تایید این خبر به ایسنا گفت که او حوالی ساعت ۵ عصر امروز (شنبه، نهم مردادماه) از دنیا رفته است. 

این پژوهشگر و مدرس تئاتر همچنین درباره علت درگذشت جلال ستاری با اشاره به این‌که پیکر او هنوز در خانه است، بیان کرد: من الان نمی‌توانم علت فوت را بگویم چون دکتر گفته که ساعت ۹ می‌آید تا گواهی فوت را صادر کند. اما جلال هزار تا مشکل داشت از جمله کهولت سن و این‌که یک‌بار سکته کرده بود. اما من فکر می‌کنم آن‌چه را دکتر خودش تشخیص می‌دهد به عنوان علت فوتش بگوییم. 

جلال ستاری سال ۱۳۱۰ رشت متولد شد. او نویسنده، پژوهشگر، مترجم و اسطوره‌شناس بود که در سوئیس تحصیل کرد و دکترا گرفت. ستاری بیش از ۱۰۰ کتاب در زمینه‌های افسانه‌شناسی، ادبیات نمایشی و نقد فرهنگی در طی بیش از ۶۰ سال تالیف و ترجمه کرد. او همچنین نشان شوالیه هنر و ادب را از دولت فرانسه دریافت کرده بود.

از آثار جلال ستاری می‌توان به «جان‌های آشنا»، «افسون شهرزاد»، «پژوهشی در اسطوره گیلگمش و افسانه اسکندر»، «آیین و اسطوره در تئاتر»، «نمایش در شرق» و ترجمه‌هایی مثل «اسطوره‌های عشق»، «دانش اساطیر»، «تأثیر سینما در کودک و نوجوان» و … اشاره کرد. 

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.