جلسات نقد و بررسی فیلم‌ها، سطح کیفی جشنواره را بالا می‌برد

جلسات نقد و بررسی فیلم‌ها، سطح کیفی جشنواره را بالا می‌برد

ابراهیم اصغری؛

جلسات نقد و بررسی فیلم‌ها، سطح کیفی جشنواره را بالا می‌برد

تهیه‌کننده فیلم «به کبودی یاس» با اشاره به این که رویکرد جشنواره فیلم کودک در راستای ارتقای آثار این حوزه است، تصریرح کرد: این رویداد جایگاه ویژه‌ای در حوزه فرهنگ دارد و می‌تواند زمینه رونق تولید و اکران را در سینمای کودک فراهم کند.

تاریخ : یکشنبه ۵ شهریور ساعت ۱۷:۲۸

به گزارش هنرنیوز؛ ابراهیم اصغری تهیه‌کننده فیلم «به کبودی یاس» در گفتگو با ستاد خبری بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، به تشریح اهمیت سینمای کودک پرداخت و گفت: با توجه به این که یکی از مقاطع مهم سنی در کشور ما، کودکان و نوجوانان هستند، باید به رشد فرهنگی آنها توجه بیشتری شود.
وی ادامه داد: در همین راستا باید از سینما انتظاراتی هم داشت؛ چراکه سینما یک ابزار فرهنگی است و فعالیت در زمینه ساخت فیلم‌های مرتبط با کودکان و نوجوانان از وظایف سینما به عنوان نهاد فرهنگی به شمار می‌رود.
این تهیه کننده سینما تصریح کرد: باید در ساخت فیلم‌های کودک و نوجوان به موضوعاتی بپردازیم که ضرورت جامعه، دغدغه‌های کودکان و والدین باشد. علاوه بر این، باید در ساخت فیلم‌ها به جذابیت‌های آن و پیام‌های فرهنگی هم توجه شود، تا این فیلم‌ها بتوانند در چرخه اکران عمومی مخاطب خودشان را جذب کنند و سودهی خوبی هم برای تهیه کنندگان و سینماداران داشته باشند. همین موضوع انگیزه‌ای را برای ارتقای کمی و کیفی تولیدات هم فراهم می‌کند.
وی با مثبت ارزیابی کردن نشست‌های تخصصی فیلم‌ها، همزمان با جشنواره گفت: جلسات نقد و بررسی و حواشی جشنواره جزو فعالیت‌های مهم جشنواره است که باعث ارتقای سطح کیفی فیلم‌ها در جشنواره می‌شود.
بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان از ۱۷ تا ۲۱ مهر ماه سال جاری در اصفهان برگزار می شود.

یکشنبه ۰۵ شهریور ساعت ۱۲:۰۹

کد خبر: ۴۵۴۱۹

Share/Save/Bookmark


هنر نیوز – آخرین عناوین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.