جلسات کمیسیون ماده۱۰احزاب با ترکیب جدید برگزار می شود

مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: با تکمیل شدن اعضای کمیسیون ماده۱۰احزاب، جلسات این کمیسیون در دوره جدید آغاز می شود.

حمید ملانوری در گفت و گو با ایسنا، درباره انتخاب مالک شریعتی و علی حدادی دو نماینده مجلس شورای اسلامی برای حضور در کمیسیون ماده۱۰ احزاب اظهار کرد: منتظر ابلاغ رسمی مجلس به کمیسیون هستیم تا جلسات را رسماً آغاز کنیم. امسال فقط یک جلسه کمیسسون برگزار شد و چون مجلس تغییر کرد، منتظر اعلام دو عضو از مجلس بودیم و اکنون باید تقاضای تاسیس احزاب و برگزاری مجامع و صلاحیت مسئولین شعب استانی احزاب را بررسی کنیم.

وی بیان کرد: کمیسیون ماده۱۰ هفت عضو دارد که جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور به عنوان رییس کمیسیون، رمضان زنجبر به عنوان نماینده رییس قوه قضاییه،دو نماینده از مجلس شورای اسلامی ، امیری اصفهانی به عنوان نماینده دادستان، قدرتعلی حشمتیان به عنوان نماینده احزاب ملی و محمدعلی تبرایی به عنوان نماینده احزاب استانی ترکیب کمیسیون را تشکیل می دهند.

دبیر کمیسیون ماده۱۰ احزاب با اشاره به افزایش تعامل وزارت کشور و احزاب ، خاطرنشان کرد: در دولت دوازدهم ۱۱۵شعب استانی احزاب و هزار و ۱۰۰ دفاتر احزاب در شهرستان ها تاسیس شده است.۱۳ جبهه سیاسی هم در سال گذشته مجوز فعالیت دریافت کردند.

وی درباره تخصیص یارانه احزاب گفت: یارانه سال۹۶و ۹۷ از طریق خانه احزاب به احزاب اختصاص داده شده است، البته احزاب باید گزارش هزینه کرد یارانه دریافتی سال۹۶را به کمیسیون ماده۱۰ اعلام می کردند تا یارانه۹۷ را دریافت کنند که برخی احزاب این گزارش را ارائه نکرده و بنابراین یارانه ۹۷را دریافت نکرده اند، در حالیکه اعتبار آن موجود است. ما همچنین در حال پیگیری برای تخصیص یارانه ۹۸ هستیم.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.