جلسه بعدی دادگاه بانک آریا فردا برگزار می‌شود/ ضرورت حضور متهمان در دادگاه

۰۵خردادماه،

وکیل یکی از متهمان پرونده بانک آریا از برگزاری جلسه بعدی این دادگاه در روز یکشنبه خبر داد و گفت: ضرورت حضور متهمان در دادگاه احساس می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، فرهاد شهبازوار  اظهار داشت: طبق قراری که قاضی در جلسه اول و پس از قرائت کیفرخواست گذاشت مقرر شد تا جلسات بعدی با حضور ۴ یا ۵ متهم و وکلای مدافع آن‌ها برگزار شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسه بعدی دادگاه در روز یکشنبه افزود: در صورتی که خللی پیش نیاید قاضی با دعوت از سایر متهمین و به صورت مداوم رسیدگی به پرونده را ادامه می دهد.

شهبازوار در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا عدم حضور متهمین ردیف اول و دوم در دادگاه با اشکال قانونی مواجه است یا خیر گفت: بر اساس عمومات آئین دادرسی کیفری شخصیت متهم و جایگاه اجتماعی او در تعیین میزان مجازات تأثیرگذار است وی تصریح کرد: متهم نزد ضابطین اظهاراتی را مطرح کرده که باید نزد قاضی نیز آن‌ها را بیان کند تا به این ترتیب اقاریر متهم جنبه قانونی پیدا کند.

گفتنی است، اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان بانک آریا ۳۱ اردیبهشت به ریاست قاضی احمدزاده در دادگاه انقلاب برگزار شد.

تعدادی از کارمندان گروه امیر منصور آریا و همچنین اعضای خانواده آنها متهمان این پرونده می باشند و گفته می‌شود این جلسه به صورت غیرعلنی برگزار خواهد شد.

در جریان افشای راز پرونده فساد ۳ هزار میلیارد تومانی مجوز فعالیت بانک آریا لغو شده و مشخص شد این بانک پوششی برای بعضی از مفاسد گروه آریا بوده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.