جلسه شورای عالی استانها در ابوموسی

جام جم آنلاین: رئیس شورایعالی استانها با اعلام اینکه یکی از نشست های این شورا در جزیره ابوموسی برگزار می شود گفت: مصوب شده تمامی راههای منتهی به جنوب کشور به نام خلیج فارس نامگذاری شود.

مهدی چمران  روز دوشنبه در نشستی خبری که به مناسبت روز شوراها برگزار شده بود، با تاکید بر اینکه شوراها از ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی است گفت به تاخیر افتادن قانون تشکیل شوراها سبب شد مجبور باشیم برای برخی از حقوقی که در قانون برایمان پیش بینی شده تلاش بیشتری کنیم.

وی ادامه داد: تشکیل شورای عالی استانها در زمان شورای دوم به دلیل رفع تبعیض و برقراری عدالت میان شوراهای سراسر کشور بود.

همچنین شورای عالی استانها به جز دولت و مجلس تنها نهادی است که حق ارائه لایحه و طرح به مجلس را دارد.
 
وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری در زمان شورای شهر دوم گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار خطاب به مسئولان دولتی و مدیران شهری گفت: پیش از این به دلیل نبودن شوراها برخی از قوانین و مسئولیتها را دیگران انجام می دادند که الان خود شوراها این وظایف را در دست بگیرند.

چمران در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر تغییر نام خیابانی که سفارت امارات در آن قرار دارد به خلیج فارس گفت: ما تصویب کرده ایم تمام راههایی که به جنوب کشور منتهی می شوند در سراسر کشور به نام خلیج فارس باشند همچنین یکی از اجلاس شورای عالی استانها را نیز در جزیره ابوموسی برگزار می کنیم.
 
وی ادامه داد: امارات سه خیابان خود را به نام تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی نامگذاری کرده که ما پیشنهاد می کنیم یک خیابان را نیز به نام تهران نامگذاری کند . مطمئنا ماهم از این اقدام آنها استقبال کنیم.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.