جلوگیری از انتقال ویروس از راه ایمیل و سی دی!

۲۹خردادماه،

جلوگیری از انتقال ویروس از راه ایمیل و سی دی!

بسیاری از کاربران فکر می کنند که ویروس از راه سی دی به کامپیوتر منتقل نمی شود!

به گزارش راسخون به نقل ازممتازنیوز،  هنوز هم بسیاری از اشخاص در دنیا گمان می کنند که سی دی و دی وی دی ها امکان انتقال ویروس به رایانه و لپ تاپ و دیگر وسایل همانند را ندارند اما باید بگویم که این اشتباه یک اشتباه محض است!

سی دی نیز می تواند مانند دیگر سخت افزارها مانند فلش فایل های ویروسی قدرتمند را به سیستم شما وارد کند هرگز به این جمله که سی دی نمی تواند فایل ویروس منتقل کند اکتفا نکنید اما بسیاری از ویروس های کنونی نمی تواند از روی سی دی به سیستم منتقل شوند، مانند کاری که در فلش ها صورت می گیرد اما مطمئن باشید اگر یک فایل ویروس را در سی دی هایی که در سیستم خوانده می گردد باز کنید آن ویروس را منتقل خواهید کرد.

بنابراین اگر فایل مشکوکی دیدید آن را باز نکنید اما یکی از شایع ترین راه های انتقال ویروس به رایانه کاربران ایمیل های ورودی ناشناخته هشتند.

این ویروس ها توسط ویروس  نویسان با دقت در شرایط خاص ارائه می شوند به طور مثال ایمیل هایی مانند: تبریک، شما برنده جایزه چند میلیون دلاری شده اید، یا پس  از وقوع زلزله در یکی از شهر ویروس خود را موضوعات کمک به آسیب دیدگان زلزله به کاربران منتشر می کند.

لازم به یاد آوری است:کاربران گرامی باید حتما توجه کنند که برای پرداخت کمک های مالی از راه های ارتباطی مطمئن( یعنی بانک مربوطه و یا رسانه های استاندارد رسمی مانند رسانه ملی) استفاده کنند تا دچار خسران نگردند.

ایمیل های ویروسی معمولا شکل ظاهری  استاندارد خود را مانند نام فرستنده ،ایمیل فرستنده، موضوع نامه و متن نامه را دارند اما نمی توان به آن ها اطمینان یافت.

 یا ایمیل های که با ویروس ها قاطی شده اند این نوع ایمیل ها هرگز نشان داده نمی شوند و به محض باز کردن انتقال پیدا می کنند و هزاران ترفند این چنینی!

اما راه مقابله با ویروس ها:

۱- کاربران هرگز  نام فرستنده ای که نمی شناسند  را باز نکنند.

۲ -برخی نامه ها مانند پست هایی که در فیس بوک قرار داده می گردد و خبر آن ایمیل می گردد اصلا مطمئن نیستند چرا که ممکن است پس از باز کردن متن واقعی پست موجود باشد، اما ویروسی به آن پیوسته باشد که شما پس از باز کردن متوجه پنهان سازی و انتقال آن به سیستم نباشید.

۳- بعضی سرویس های ارائه کننده ایمیل حاوی ویروس کشی داخلی می باشند، سعی کنید از آن ها برای ایمیل های خود استفاده کنید مانند یاهو  البته ویروس های مخفی معمولا توسط ویروس کشی هایی ایمیل ناشناخته اند.

۴- بیشتر ایمیل ها در قسمت bulk ایمیل قرار می گیرند در باز کردن این فایل ها در این بحث دقت کنید.

۵- در حال چت هرگز از کسی نخواهید تا فایل یا سندی برایتان بفرستد  بلکه بخواهید تا آن را برای شما ایمیل کند، چون امنیت چت بسیار پایین تر از میل است و حتما از فردی بخواهند این  کار را انجام دهد که کاملا او را  می شناسید!

۶ همیشه از پایگاه اینترنتی های معتبر دانلودهای خود را انجام دهید.همه این ها گوشه ای از راه های جلوگیری از ویروسی شدن از راه ایمیل است.


اخبار راسخون / علم و فناوری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.