جلوگیری از خاموش شدن صفحه نمایش مک با استفاده از وب کم

کاهش نور صفحه نمایش سیستم مک و استفاده از محافظ صفحه (Screen Saver) راه حل خوبی برای صرفه جویی در مصرف انرژی در سیستم Mac و دیگر سیستم است. اما حتماً برای شما هم اتفاق افتاده است که در هنگام خواندن کتاب الکترونیک و یا دیدن فیلم با استفاده از نرم افزار متفرقه به صورت خودکار سیستم شما به این حالت رفته باشد و خاموش شدن صفحه نمایش سیستم باعث بر هم خوردن تمرکز شما می‌شود. با استفاده از نرم افزار رایگان Should I Sleep در مک خود از این به بعد سیستم شما به صورت خودکار در صورتی که پشت سیستم باشید صفحه نمایش را روشن نگه می‌دارد که برای این منظور از وب کم مک و البته الگوریتم شناسایی چهره انسان استفاده می‌شود.

آشنایی با برنامه Should I Sleep مک

نرم افزار Should I Sleep در هنگامی که سیستم مک شما قصد کاهش نور تصویر و خاموش کردن صفحه نمایش را دارد که معمولاً به دلیل فشار ندادن دکمه های صفحه کلید و یا تکان نخوردن موس بعد از بازه زمانی مشخصی که شما در System Preferences > Energy Saver > set the display sleep تعیین می‌کنید رخ می‌دهد شروع به کار می‌کند و در صورتی که شما در حال استفاده از سیستم خود باشید به صورت خودکار تنها در سه ثانیه صورت شما را با استفاده از وب کم سیستم شناسایی کرده و از رفتن به حالت dim و یا خاموش شدن نور صفحه نمایش جلوگیری می‌کند.

البته امکان استفاده از میکروفون و دیگر دستگاه ورودی برای تشخیص حضور شما پشت سیستم نیز در برنامه Should I Sleep وجود دارد که برای استفاده از آن‌ها نیاز به خریداری کردن این افزونه‌ها برای Should I Sleep خواهید داشت. اگر شما از MacBook استفاده می‌کنید همان طور که می‌دانید امکان تغییر مکان وب کم برای شما موجود نخواهد بود اما اگر می‌خواهید محیط بیشتری را این برنامه برای تشخیص حضور شما در کنار سیستم مد نظر بگیرد می‌توانید از وب کم خارجی USB استفاده کنید.

آموزش استفاده از این برنامه با وب کم

پس از نصب این برنامه به صورت پیش فرض در هنگام dim شدن سیستم به جای خاموش شدن صفحه نمایش به شما پیغامی نمایش داده می‌شود تا با حرکت موس از این امر جلوگیری کنید اما اگر می‌خواهید از وب کم سیستم شما به این منظور استفاده شود کافی است از منوی اصلی Should I Sleep گزینه Face Detection را روشن کنید.

برنامه مک Should I Sleep

همچنین به یاد داشته باشید برای تنظیم بازه زمانی که سیستم شما پس از آن باید به حالت dim برود از طریق System Preferences > Energy Saver > set the display sleep قابل تنظیم است که پس از نصب این برنامه پیشنهاد می‌کنیم این مقدار را بر روی یک دقیقه تنظیم کنید.

دانلود برنامه Should I Sleep

تعداد دریافت: ۲۸

سازگاری: این برنامه بر روی OS X 10.7.3 و نسخه های جدیدتر قابل اجرا است.

لینک دانلود: Mac App Store – Should I Sleep


تورتک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.