جلوی تعطیلی بیمه تکمیل درمان را گرفتیم

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

جلوی تعطیلی بیمه تکمیل درمان را گرفتیم | چاپ |
سه شنبه ۲۵ تیر ساعت ۱۴:۰۰ رئیس کل بیمه مرکزی با اشار به مشکلاتی که در بخش بیمه تکمیل درمان برای بیمه گذاران و بیمه گر ایجاد شده بود، گفت: این مشکلات به حدی رسید که متاسفانه بیمه تکمیل درمان در حال تعطیلی بود، اما با اصلاح آئین نامه بیمه تکمیل درمان در شورایعالی بیمه این مشکلات برطرف شده است. به گزارش خبرنگار ممتاز به نقل از خبرگزاری مهر سیدمحمد کریمی  در مورد بعضی مشکلات ایجاد شده در ارتباط با بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان، با اشار ه به اصلاح آئین نامه بیمه تکمیلی درمان توسط شورایعالی بیمه گفت: با توجه به این امر بعضی مشکلاتی که در این زمینه وجود داشته است، رفع خواهد شد.
رئیس شورایعالی صنعت بیمه افزود: بر اساس مصوبه شورایعالی بیمه، شرکت های بیمه ای که بخواهند جمعیت بیش از ۱۰ هزار نفر را تحت پوشش بیمه تکمیل درمان قرار دهند، موظف می باشند که زیر نظر بیمه مرکزی اقدام کنند و مجوزهای لازم را دریافت نمایند.
وی با تاکید بر اینکه در این حالت نرخ ها کنترل می گردد و به صورت کاملا حساب شده، پوشش های بیمه تکمیل درمان ارائه خواهد شد، عنوان کرد: از این پس شرکت های بیمه ای که جمعیتی بیش از ۱۰ هزار نفر را تحت پوشش بیمه تکمیل درمان قرار می دهند با نظارت های بیمه مرکزی دچار این مشکلات نخواهند شد.
کریمی با اشاره به قراردادهای منعقد شده میان شرکت های بیمه زیر نظر بیمه مرکزی و شاغلین آموزش و پرورش برای دریافت بیمه تکمیل درمان اظهارداشت: این قراردادها در پایان سال قبل و در سال جاری منعقد شده است و به سبب اینکه تحت نظر بیمه مرکزی وضعیت مناسبی دارند.
رئیس کل بیمه مرکزی ایران با اشاره به مشکلات مالی که برای یک شرکت بیمه خصوصی در ارتباط با بیمه تکمیل درمان با توجه به افزایش قیمت ها ایجاد شده است، عنوان کرد: هر شرکتی که در این زمینه قراردادی منعقد کرده باشد موظف است که تا پایان دوره بر قرارداد خود پابر جا باشد.
وی ادامه داد: اینگونه شرکت ها باید از قبل و پیش از انعقاد قرارداد پیش بینی های لازم برای افزایش قیمت ها را می کردند، به همین سبب است که بیمه مرکزی دیگر اجازه نمی دهد که شرکت های بیمه بدون نظر بیمه مرکزی جمعیتی بالاتر از ۱۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار دهند.
کریمی با تاکید بر اینکه بیمه گر موظف است که به تعهدات خود تا پایان دوره قرارداد عمل کند، یکی از وظایف اصلی بیمه مرکزی را حمایت از حقوق بیمه گذاران دانست و تصریح کرد: به همین جهت برای جلوگیری از ایجاد مشکل برای بیمه گذاران و مشکلاتی که پیش از این ایجاد شده بود، این مصوبه اجرایی شده است.
وی تاکید کرد: مشکلاتی که پیش از این ایجاد شده بود به این سبب بود که قراردادهای منعقد شده زیر نظر بیمه مرکزی ایران نبوده است، این مشکلات تا جایی ادامه پیدا کرده بود که بیمه تکمیل درمان متاسفانه در حال تعطیلی بود و با اصلاح آئین نامه مربوطه امید است که مردم بیش از قبل بتوانند از این بیمه استفاده کنند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.