جلیلی:نباید ظرفیت بزرگ مقاومت، مصروف اختلافات طایفه‌ای و مذهبی شود

خبرگزاری آریا – دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت استفاده از ظرفیت ایجاد شده ناشی از فراگیر شدن فرهنگ مقاومت برای مقابله با دشمن صهیونیستی تاکید کرد. 
به گزارش خبرگزاری آریا، دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار با میشل سلیمان، با تجلیل از مقاومت لبنان، فراگیر شدن مقاومت در منطقه را فرصتی بزرگ برای مقابله با دشمن صهیونیستی دانست و گفت: نباید اجازه داد ظرفیت بزرگ مقاومت در کشورهای منطقه مصروف اختلافات طایفه‌ای و مذهبی شود.
 سعید جلیلی افزود: تلاش دشمنان آن است که ظرفیتی را که امروز در منطقه بر ضد امریکا و رژیم صهیونیستی ظهور پیدا کرده است از مسیر اصلی خود منحرف کنند.
وی اضافه کرد: امریکا و برخی قدرتهای استعماری و رژیمهای دیکتاتوری خود بخش عمده‌ای از مشکل منطقه هستند و نمی‌توانند راه حل مسائل منطقه باشند.
میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان نیز در این دیدار با تجلیل از مناسبات خوب و رو به گسترش ایران و لبنان، از دعوت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران استقبال کرد و اظهار داشت که در این اجلاس شرکت خواهد کرد.
جلیلی پس از این دیدار با حضور در مزار شهید عماد مغنیه و سایر شهدای مقاومت، آنان را پیشگامان بیداری اسلامی خواند.
وی افزود: شهدا ستارگان آسمان مقاومت هستند و شهید عماد ماه درخشان این آسمان است.
جلیلی گفت: مقاومت اسلامی از یک سو قدرت امت اسلامی و از سوی دیگر ضعف دشمن صهیونیستی را به رخ جهانیان کشید.
جلیلی در ادامه برنامه های سفر یک روزه خود به لبنان، دقایقی پیش با رئیس مجلس لبنان دیدار کرد. دیدار با نخست وزیر و وزیر امور خارجه از دیگر دیدارهای وی با مقامات لبنانی است.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.