جلیلی:درخواستم از حامیانم برای کمک به آقای روحانی یک تعارف نبود

سعید جلیلی پس از اعلام نتیجه نهایی شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری در جمع اعضای ستاد انتخاباتی خود با ابراز خرسندی از ایجاد فرصتی بزرگ برای انسجام نیروهای با انگیزه و بی توقع برای شروع یک فعالیت ادامه‌دار که می‌تواند از این پس، منشأ حرکت‌های تأثیرگذار باشد، اظهار داشت: ویژگی افرادی که در این مدت در ستاد انتخاباتی ما فعال بودند، این است که برای رسیدن به هدف‌شان از هر روشی استفاده نمی‌کنند و به اصول و اخلاق حتی در فعالیت انتخاباتی پایبندند.

به گفته دبیر شورای عالی امنیت ملی، فقط در انتخابات است که یک نفر، تابلوی کار می‌شود و در بسیاری از فعالیت‌های دیگر به تابلو نیازی نیست و افراد می‌توانند بر مبنای گفتمان مشترکشان در جهت اصول و ارزش‌های‌شان کار کنند.

جلیلی افزود: در این انتخابات، با کسانی مواجه شدم که به اخلاصشان غبطه خوردم. بااینکه به جز خراسان، مسئولان و فعالان ستادهای انتخاباتی استانی را هرگز نمی‌شناختم، در آنها انگیزه‌ها و اخلاصی دیدم که مثال زدنی است؛ هم باعث خجالت بود و هم افتخار، که کسانی بدون داشتن هیچگونه پشتوانۀ مالی و انگیزۀ مادی با از خود گذشتگی برای اهداف‌شان فعالیت می‌کردند.

نامزد انتخابات یازدهم تصریح کرد: در تمام سفرهای استانی، افرادی با ابراز لطف، با صراحت و قاطعیت می‌گفتند حمایت ما از شما تا وقتی است که با ولایت باشید و اگر پایت را کج بگذاری با شما نیستیم.

وی با بیان اینکه این ظرفیت، همت و این روحیه بسیجیِ همراه با شعور بالا کمتر از چیزی که در دوران دفاع مقدس دیدیم نیست، اظهار داشت: خودم را قابل نمی‌دانم که از این دوستان تشکر کنم؛ چون می‌دانم که آنها برای من کار نکرده‌اند بلکه برای اصولشان کار کرده‌اند که ان‌شاء‌الله این فعالیت‌ها ذخیره‌ای برای آخرت‌شان خواهد بود.

* کارآمدی گفتمان انقلاب و مقاومت

نامزد انتخابات یازدهم همچنین درباره نتیجه انتخابات گفت: این ضعف ما بوده که نتوانستیم درباره کارآمدی گفتمان انقلاب و مقاومت، کار اقناعی کنیم و اکثریت مردم را به این کارآمدی متقاعد کنیم.

جلیلی افزود: اینکه از حامیانم خواستم به آقای روحانی کمک کنند، یک تعارف نبود بلکه واقعا حالا همه ما باید هرآنچه در توان داریم برای کمک به دولت آینده در جهت گفتمان امام و انقلاب به‌کار گیریم.

وی تصریح کرد: واقعیت این است که بعد از انقلاب، چون ما حکومت را از خود دانسته‌ایم، بسیاری از کارها را به حکومت و دولت محول کرده‌ایم؛ در حالی که اگر اهداف و آرمان‌هایی برای خود تعریف می‌کنیم، علاوه بر دولت، خود ما نیز در جهت تحقق آنها وظیفه داریم.

«اگر تلاشی برای به دست آوردن دولت صورت می‌گیرد، برای این است که از ظرفیت دولت برای آن اهداف استفاده کنیم، وگرنه آحاد مردم چنانکه قرآن کریم می گوید «لیقوم الناس بالقسط» در اقامۀ قسط و محقق کردن اهداف اسلام وظیفه دارند؛ جامعه هم می‌تواند بر رفتار حکومت نظارت داشته باشد و هم می‌تواند از او اقامۀ قسط را مطالبه کند».

جلیلی همچنین با دعوت از فعالان ستادهای انتخاباتی خود به پیدا کردن ساختار و سازوکاری برای استفاده از ظرفیت به وجوده آمده از فعالان ستادهای انتخاباتی خود خواست که مثل همین ایام، از پرداختن به حواشی پرهیز کنند تا از اصل باز نمانند و متذکر شد: گاهی بچه‌های حزب‌اللهی آنقدر درگیر حواشی شده که باید دقت کنند وقت‌شان مصروف چه چیزی شده است.

سایت حیات طیبه

[del.icio.us] [Facebook] [Google] [Technorati] [Twitter] [Yahoo!] [Email]

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.