جلیلی:مجلس در تصویب موضوع هدفمندی در بودجه مصالح کشور را لحاظ کرد

۳۱اردیبهشت،

44827.jpg

یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۲ با تاکید بر اینکه هدف مجلس از تصویب بخش درآمدی قانون هدفمندکردن یارانه‌ها در لایحه و تغییرات آن در مخالفت با دولت نبوده است، گفت:‌ مجلس به دنبال آن است که با اجرای قانون هدفمندی بیشتر بهر‌ه‌مندی عاید مردم شود نه اینکه نگرانی‌ها و نارضایتی‌ها افزایش پیدا کند.

اسماعیل جلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: مجلس قانون هدفمندی در لایحه بودجه را به سبب مخالفت با دولت اینگونه تصویب نکرد بلکه تلاش مجلس بر این است که رویکرد واقع‌بینانه‌ای نسبت به شرایط اقتصادی کشور مبتنی بر قانون برنامه داشته باشد.

وی ادامه داد: مجلس تلاش می‌کند تا بودجه به گونه‌ای تصویب شود که کمترین نوسان و خسارت در حوزه اقتصادی و کمترین نارضایتی در جامعه ایجاد شود. با این نگاه، نظر مجلس بر این است که قیمت‌ حامل‌های انرژی برای تامین منابع مورد نیاز در بازپرداخت‌ها باید در حدی افزایش پیدا کند که کمترین فشار تورمی در جامعه و گرانی و کاهش حجم نقدینگی را به دنبال داشته باشد.

این عضو کمیسیون تلفیق خاطر نشان کرد: نگاه کارشناسی مجلس در موضوع هدفمندی با شعارهای دولت متفاوت است مجلس تلاش نمی‌کند که براساس شعارهای دولت قانون هفدمندی را تصویب کند بلکه در این مورد طبق کارهای کارشناسی و شرایط موجود جامعه و با در نظر گرفتن واقعیات پیش می‌رود و تلاش می‌کند که در همین راستا برنامه را با شرایط کشور تطبیق دهد.

جلیلی در ادامه یادآور شد: اثرات ناشی از اجرای فاز اول قانون هدفمندی تجربه‌ای بود که مجلس را برای اجرای فاز دوم به سمت واقع‌نگری بیشتری سوق داد از طرف دیگر شرایط بین‌المللی عاملی است که در تصمیم‌گیری مجلس در اجرای فازدوم هدفمندی مورد توجه جدی قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه اجرای قانون هدفمندی فرایندی پنج ساله است، گفت:‌ دولت در طول یکی دو سال قبل تلاش کرد تا کل گام‌های پنج ساله را یکجا انجام دهد رویکردی که مجلس با آن مخالف است.

جلیلی با تاکید بر اینکه مبنای کار مجلس در تصویب موارد مربوط به قانون هدفمندی در بودجه قانون برنامه و شرایط فعلی کشور است، گفت: این موضوع ارتباطی به دولت فعلی و آینده ندارد به بیان دیگر مجلس تلاش کرد مصالح کشور را برای اجرای این قانون درنظر بگیرد با این استراتژیک که کمترین خسارت به مردم و اقتصاد کشور وارد شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.