جلیلی: حمایت از تروریسم و مقابله با دموکراسی دو ستون اصلی سیاست آمریکا در منطقه است

فروردین ۱۴۰۳

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
ارشاد احمدی، قائم مقام و معاون سیاسی وزیر امور خارجه افغانستان در راس هیاتی صبح امروز با دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و دربارهٔ مسائل دوجانبه، منطقه‌یی و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

دکتر سعید جلیلی در این دیدار با اشاره به مشترکات عمیق فرهنگی دو ملت ایران و افغانستان و ابراز خرسندی از روند رو به رشد ثبات و مردم‌سالاری در افغانستان بر لزوم تقویت مناسبات دو کشور در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان این که پیشنهاد همیشگی ما به کشورهای منطقه این بوده است که آمریکا قابل اعتماد نیست، اظهار کرد: نوع سیاست‌های آمریکا در منطقه نشان می‌دهد که مخالف وحدت، ثبات و پیشرفت در جهان اسلام است.

به گزارش ایسنا،‌دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: برای جامعه جهانی به‌خصوص مردم منطقه از افغانستان تا مصر بیش از همیشه دروغ بودن ادعاهای آمریکا در مخالفت با تروریسم و حمایت از دموکراسی اثبات شده است؛ چه این که حمایت از تروریسم و مقابله با دموکراسی دو ستون اصلی سیاست آمریکا در منطقه بوده است.

قائم مقام وزیر خارجه افغانستان نیز با تشکر از حمایت‌های مستمر دولت و ملت ایران از مردم افغانستان در طول سال‌های دشواری، برگزاری انتخابات شکوهمند در ایران را موفقیت بزرگی برای مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار امیدواری کرد: همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با جمهوری اسلامی افغانستان در زمینه‌های مختلف سیاسی، امنیتی و به ویژه اقتصادی با خروج کامل غربی‌ها از منطقه بیش از پیش افزایش یابد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.