جلیلی: فرصت های مشترک همکاری راهبردی تهران و مسکو را ضروری می کند

سعید جلیلی روز پنجشنبه در حاشیه نشست امنیتی بین المللی سنت پترزبورگ در دیدار با ‘نیکلای پاتروشف’ همتای روس خود با اشاره به ظرفیت های ناشی از تحولات منطقه در قالب بیداری اسلامی، اظهار داشت: تعامل سازنده ایران و روسیه ثبات و امنیت منطقه را در پی خواهد داشت.

دبیر شورای امنیت روسیه نیز در این دیدار با اشاره به زمینه های متنوع همکاری تهران – مسکو گفت: بروز مسایل جدید در عرصه بین المللی ضرورت رایزنی ها و همکاری های میان ایران و روسیه را افزایش داده است.

وی با اشاره به اهمیت تحولات سوریه بر ضرورت گسترش تبادل نظر دو طرف در این ارتباط تاکید کرد.

جلیلی همچنین درحاشیه این نشست با باغداساریان دبیر شورای امنیت ارمنستان نیز دیدار و گفت وگو کرد .

دو طرف در این دیدار مسایل مختلف مورد علاقه را بررسی و دبیر شورای امنیت ارمنستان از جلیلی برای دیدار از ارمنستان دعوت کرد.

به گزارش ایرنا، دیدار با مشاور امنیت ملی نخست وزیر هند نیز از دیگر برنامه های دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در نخستین روز نشست امنیتی سنت پترزبورگ بود.

در این دیدار دو طرف با بررسی زمینه های همکاری ایران و هند، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و تروریسم و نیز همکاری در عرصه امنیت دریایی را به عنوان سه محور مهم همکاری تهران و دهلی نو برشمردند .

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با استقبال از پیشنهاد مشاور امنیت ملی نخست وزیر هند برای ارتقای کمی و کیفی تعاملات اقتصادی دو جانبه تصریح کرد: همکاری اقتصادی دولت های مستقل تضمین کننده ثبات اقتصادی و نیز تامین کننده رفاه ملت های منطقه است.

نشست بین المللی امنیتی سنت پترزبورگ با حضور مقامات امنیتی ۷۰ کشور و نهاد بین المللی در روسیه در حال برگزاری است.

/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.