جلیلی: ۱+۵ با پاسخ منطقی به میز مذاکره باز گردد

۱۳م آذر ،

دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار وزیر آموزش عالی و پژوهش های علمی تونس: پس از گفتگوهای ایران و ۱+۵ در مسکو انتظار آن است که این کشورها با پاسخ منطقی به این پیشنهادها به میز مذاکره بازگردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار وزیر آموزش عالی و پژوهش های علمی تونس با اشاره به ظرفیت های گسترده شکل گرفته بر اساس بیداری اسلامی در این کشور، بر یکپارچه‌ سازی این ظرفیتها و بهره‌برداری گسترده از آن برای گسترش و پیشرفت تمدن اسلامی تأکید کرد.

سعید جلیلی افزود: تقابل غرب با تمدن اسلامی ریشه در مخالفت آنان با شکستن انحصارها و قدرت یافتن اندیشه اسلامی دارد و اقداماتی از قبیل ترور دانشمندان هسته‌ای ایران به دست رژیم صهیونیستی نیز در همین راستا انجام گرفته است.
وی توسل امریکا به راهبرد فشار در کنار گفتگو را نشانه ضعف منطق آن دولت و به‌کارگیری زور به جای استدلال دانست.
جلیلی گفت: پس از گفتگوهای ایران و ۱+۵ در مسکو و ارائه پیشنهادهای منطقی جمهوری اسلامی ایران، انتظار جامعه جهانی آن است که این کشورها با پاسخ منطقی به این پیشنهادها به میز مذاکره بازگردند.
وی تاکید کرد: امریکا باید به افکار عمومی دربارهٔ این تأخیر شش ماهه پاسخ دهد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: حمایت مردم ایران از مسلمانان غزه نمونه واضحی از وحدت جهان اسلام است و دشمنان با ایجاد اختلافات قومی و مذهبی سعی می‌کنند مانع از گسترش تمدن اسلامی در دوران طلایی خود شوند.
منصف بن سالم وزیر آموزش عالی و پژوهشهای علمی تونس نیز در این دیدار با تجلیل از پیشرفتهای علمی صورت گرفته در جمهوری اسلامی ایران، گسترش تبادلات علمی، فرهنگی و دانشجویی میان دو کشور را خواستار شد.
وی همچنین کشتار اخیر زنان و کودکان فلسطینی و محاصره مردم غزه به دست رژیم صهیونیستی را نمونه واضحی از نقض حقوق بشر و اقدامی ضدانسانی دانست.


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.