جمجمه‌ات را قرض بده برادر!

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

به گزارش خبرآنلاین، «جمجمه‌ات را قرض بده برادر» نوشته مرتضی کربلایی لو از سوی انتشار یافتنات عصر داستان انتشار یافته است. مرتضی کربلایی‌لو در مورد کتاب «جمجه‌ات را قرض بده برادر» گفته است: تاکنون سه داستان کوتاه درباره جنگ نوشته‌ام اما این کتاب اولین و جدی‌ترین رمان من درباره جنگ است. آدم‌های رمان «جمجه‌ات را قرض بده برادر» همیشه در حال شدن می باشند و عوض می‌شوند، مانند خود کربلایی‌لو که از آغاز آغاز داستان‌نویسی‌اش مدام در حال تغییر کردن است. نکته دیگر در این رمان این است که پدیده‌ها بازتعریف می‌شوند، یعنی iبه ما می‌گویند جنگ آن چیزی نبود که ما دیدیم. نویسنده در این رمان همه آن معانی را که در پشت جنگ پنهان بودند، جمع‌آوری کرده و در رمانش iبه کار گرفته است. جنگ در این رمان جنگ معمول نیست و از اعماق روایت می‌شود. در این جنگ هر نفر یک سودا دارد و همه مانند هم فکر نمی‌کنند… 
در مراسم رونمایی این کتاب و از سوی کارشناسان ادبی مطرح شده که این رمان یک پدیده تازه در حوزه دفاع مقدس است و نگاه کلیشه‌ای iبه جنگ را عوض کرده است.

در پشت جلد کتاب می خوانیم:
«کتاب را توی دستش سبک سنگین کرد گفت: یادت هست یک جا فرموده بود در آستانه حمله جمجمه‌ها را iبه خدا قرض دهید و iبه دشمن بزنید؟
اگر خوب قرض بدهی، گلوله هم که بخوری دردت نمی‌آید. حتا iبه گمانم متوجه هم نمی‌شوی. مثل یغلاوی که iبه همرزمت امانت دادی و گلوله‌ای سوراخش کرد…»

 مرتضی کربلایی‌لو پیش از این کتاب «من مجردم خانوم»، «زنی با چکمه ساق بلند» و «قارا چوبان» از جمله آثار پیشی این نویسنده‌اند.

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب و هر محصول فرهنگی دیگر کافی است با شماره ۲۰- ۸۸۵۵۷۰۱۶ سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را (در صورت موجود بودن در بازار) در محل کار یا منزل _ بدون iبها ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت iبها پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.