“جمشید مشایخی” از خاطرات اداره هنرهای دراماتیک می‌گوید

“جمشید مشایخی” استاد پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون به عنوان اولین کارمند- هنرمند اداره هنرهای دراماتیک از این مرکز سخن می‌گوید.

پیمان شیخی،سردبیر و مجری برنامه “تماشاخانه” در خصوص موضوع این برنامه در تاریخ ۱۵ تیر به خبرنگار بخش تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت:این برنامه در ادامه و راستای برنامه هفته گذشته قسمت دوم معرفی اداره برنامه‌های تئاتر و خانه نمایش است.
وی افزود:این برنامه همچنین به معرفی اداره هنرهای دارماتیک که اولین دانشگاه تئاتر کشور محسوب می‌شود،می‌پردازد.
شیخی ادامه داد:‌این مرکز در سال ۱۳۳۶راه‌اندازی و تشکیل شد و خانه نمایش فعلی برخلاف اطلاعات غلط برخی از افراد که راه‌اندازی آن را به سال ۴۷ می‌دانند،همزمان با این مرکز کار خود را آغاز کرد و در سال ۴۷ در خیابان پارس مستقر شد.
سردبیر “تماشاخانه” ادامه داد:این برنامه در واقع به جزئیات اداره هنرهای دراماتیک می‌پردازد که کار اصلی آن تولید تئاتر و آموزش تئاتر بوده که خانه نمایش در کنار این فعالیت کار خود را آغاز می‌کند.
شیخی تصریح کرد:یکی از مهمترین ویژگی‌های این برنامه به صورت صرف گردآوری اطلاعات در رابطه با تماشاخانه‌ها نیست؛بلکه در هر برنامه با صدای یکی از پیشکسوتان بخشی از این اطلاعات را می‌شنویم.
وی افزود:در این برنامه جمشید مشایخی استاد پیشکسوت تئاتر، سینما، لویزیون که اولین کارمند- هنزمند این اداره بوده است برای شنوندگان صحبت می‌کند و ما از صدای وی بهره بردیم.
شایان ذکر است؛تهیه‌کننده این برنامه -نوید جولایی،‌گوینده آنونس- صنم صالحی و محقق،مجری و سردبیر  -پیمان شیخی است.
گفتنی است؛”تماشاخانه” امشب ساعت ۲۳ و ۱۵ از رادیو نمایش پخش می‌شود./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.