جمشیدی:فقط ما نیستیم که با بازیکنان ملی شرکت می کنیم

۱۸اردیبهشت،

بازیکنان تیم ملی بسکتبال ۳ به ۳ تاکید می کنند که برخلاف تصور، حریفان ایران در بازیهای آسیایی این رشته با بازیکنان غیر ملی و صرفا خیابانی شرکت نمی کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ با دعوت از بازیکنان ملی پوش برای حضور در تیم ملی ۳ به ۳ و شرکت در مسابقات آسیایی قطر صحبتهایی مبنی بر این مطرح شد که تیم های دیگر آسیایی بازیکنان ملی پوش و شاخص خود را به این مسابقات نمی فرستند اما بازیکنان تیم ملی ۳ به ۳ اعتقاد دارند که این دوره از بازیها با مسابقاتی مثل ویتنام فرق دارد.

محمد جمشیدی می گوید: من هم شنیده بودم که تیم های دیگر بازیکنان ملی پوش خود را به این بازیها نمی آورند اما خبر رسیده که دو تیم نماینده قطر دو بازیکن تبعه آمریکایی را در ترکیب خود جای داده اند که یکی از آنها را در بازیهای کاپ آسیا دیده ام. وقتی تیمی بازیکن آمریکایی به ترکیب خود اضافه می کند حتما بقیه ترکیب هم ملی پوش می باشند. برخلاف مسابقات قبلی در ویتنام که به نقل از بازیکنان خودمان بسیار سطح پایین بود به نظرم در این دوره که اولین بازیهای رسمی ۳ به ۳ است، تیمها با ترکیب کامل می آیند.

جمشیدی که جزء معدود بازیکنان این ترکیب با تجربه بازی ۳ به ۳ است، اشاره می کند: بازی ۳ نفره بیشتر، بازیکنانی را که شم گلزنی و توانایی بازی تک به تک را دارند، می خواهد. بازی بسیار سرعتی که باید تمرکز بالایی برای آن داشته باشی و سریع آغاز کرده و با قوانین آن پیش برویم. تفاوتهایی هم با بسکتبال عادی دارد اما کلیات آن شبیه به هم است. ما هم با توجه به اولین دور بازیها به دنبال قهرمانی هستیم.

آرن داودی: بدن بازیکنان بعد از دو ماه استراحت آماده نیست

آرن داودی که به خاطر مصدومیت وضعیت مشخصی برای رفتن به قطر ندارد، با تاکید بر اینکه برای اولین بار بازیهای ۳ به ۳ را تجربه می کند، اشاره کرد: این بازی زمان کمی دارد و فشار آن بالا است به همین سبب هم انرژی بالایی لازم دارد. امیدوارم که با من یا بدون من تیم ایران موفق شود.

وی ادامه می دهد: امیدوارم بعد از دو ماه استراحت و آماده نبودن بدن بازیکنان به این بازیها برسیم. هر بار که تیمی از ایران در مسابقات برون مرزی شرکت می کند انتظار تنها قهرمانی است و من هم امیدوارم به پلاکاردهای افتخارات بسکتبال در سالن آزادی اضافه کنیم.

ملی پوش اصفهانی ۳ به ۳ تاکید می کند: من هم در پایگاه اینترنتیها خوانده ام که تیم ملی قطر دو یار آمریکایی به ترکی بخود اضافه کرده که بازیکنان بسیار خوبی و در حقیقت “خیابانی باز” می باشند و این تیم را بسیار تقویت می کنند.

داورپناه: بازی ۳ به ۳ صمیمی تر است

سعید داورپناه هم با اشاره به نداشتن تجربه این بازیها می گوید: حدود یک هفته تمرینات ۳ نفره را آغاز کرده ایم و با قوانین زیبای بازی، به این شکل بسکتبال علاقمند شدم. یکی از صمیمی ترین بخشهای آن هم زمانی است که می خواهیم توپ را از خارج به داخل زمین بیندازیم. در این زمان به جای داور بازیکن حریف باید توپ را به بازیکن پرتاب کننده بدهد. 

وی تاکید می کند: بازی ۳ نفره آسانتر است چون بازی در این شکل بازتر بوده و از طرفی توپ هم کوچکتر است. هر چند تیم ملی هر رشته ای در ایران که در مسابقه ای شرکت می کند همه تنها به قهرمانی آن فکر می کنند اما در این بازیها ما هیچکس را نمی شناسیم و بسکتبال با شکل خیابانی فرق بسیاری با بازیهای عادی دارد. البته در هر صورت ما برای مقام به قطر می رویم./آق


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.