جمعی از کارشناسان مرمت نسخ خطی عراقی از سازمان اسناد و کتابخانه ملی بازدید کردند

۲۳ام بهمن ،

صبح امروز دوشنبه ۲۳ بهمن ، جمعی از متخصصان و کارشناسان نسخ خطی کشور عراق از بخش های مختلف سازمان اسناد و کتابخانه ملی بازدید کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران در میان این کارشناسان عراقی، که به عنوان مهمانان کتابخانه علامه مجلسی و از تولیت عتبه حضرت اباالفضل العباس (ع) بودند، کارشناس ترمیم آثار کهن و خطی، فهرست نویس کتاب های خطی، کارشناس میراث مکتوب و اسناد نیز حضورداشتند.

در ابتدای این دیدار، توضیحاتی در زمینه وضعیت منابع و بخش های مختلف سازمان ارائه شد و سپس با راهنمایی همکاران روابط عمومی، از بخش های مختلف سازمان بازدید به عمل آمد.

این کارشناسان به طور ویژه از بخش نسخ خطی بازدید مفصلی داشتند و کارشناسان بخش مذکور نیز توضیحات مبسوطی در زمینه تعداد، ارزش و قدمت نسخه های خطی موجود در بخش خطی و همچنین چگونگی حفظ و مرمت آنها ارائه کردند.

اضافه می شود، مهمانان عراقی از ساختمان آرشیو ملی نیز بازدید داشتند و در آنجا طی یک کارگاه آموزشی کوتاه مدت با نحوه آفت زدایی و مرمت آثار کهن و دستنوشته ها آشنا شدند.

شایان ذکر است، سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران به عنوان مرکز نسخ خطی و مرمت آثار و دستنوشته های کهن در منطقه به شمار می رود و سالانه کارشناسان بسیاری از کشورهای گوناگون تحت آموزش متخصصان این سازمان قرار می گیرند.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.