جمع‌آوری اطلاعات طرح جامع بانکرینگ/ شرکت‌های بانکرینگ‌کننده داخلی توقع افزایش تخفیف دارند

224-20.jpg

معاون وزیر نفت از جمع‌آوری اطلاعات طرح جامع سوخت‌رسانی به کشتی‌ها خبر داد و گفت: شاید دلیل اعتراض شرکت‌های بانکرینگ‌کننده داخلی به قیمت فروش سوخت، توقع آنها برای دریافت افزایش تخفیف از شرکت ملی پالایش و پخش است.

علیرضا ضیغمی در گفت‌وگو با خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در مورد اعتراض شرکت‌های بانکرینگ کننده داخلی به برابر بودن قیمت صادرات نفت کوره با قیمت فروش این سوخت به شرکت‌های داخلی گفت: قیمت فروش سوخت به شرکت‌های بانکرینگ‌کننده تعیین شده است و نمی‌توان آن را کاهش داد.

وی افزود: نفت کوره با دو نرخ فروخته می‌شود؛ یکی نرخ صادراتی است که توسط امور بین‌‌الملل صادر می‌‌شود و دیگری نرخ بانکرینگ‌ است و به گونه‌ای تعیین می‌شود که برای شرکت‌های داخلی مقرون به صرفه باشد.

وی با تاکید بر این‌که برای شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی مقدور نیست که نرخ فروش سوخت به شرکت‌های بانکرینگ ‌کننده را کاهش دهد، گفت: البته دو نرخ صادراتی و بانکرینگ اختلاف زیادی با یکدیگر ندارند.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در مورد تدوین طرح جامع سوخت‌رسانی به کشتی‌ها نیز توضیح داد: تاکنون اطلاعات مورد نیاز برای این طرح جمع‌آوری شده است.

ضیغمی با یاد‌آوری این موضوع که شرکت‌های بانکرینگ‌کننده در ایران تنها خدمات سوخت‌رسانی را به کشتی‌های عبوری انجام می‌دهند، به این شرکت‌ها توصیه کرد که برای افزایش درآمد به جز خدمات سوخت‌رسانی تلاش خود را برای ارائه‌ سایر خدمات فنی، تدارکاتی، پزشکی، تامین غذا و سایر نیاز‌های کشتی‌ها انجام دهند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.