جمع‌آوری روزانه ۱۵ تن شیر در نرماشیر

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیر شبکه دامپزشکی نرماشیر گفت: نرماشیر یکی از مهم‌ترین مراکز تولید شیر با راندمان مطلوب در استان کرمان است و روزانه ۱۵ تن شیر جمع‌آوری می‌شود.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الله جعفری اظهار داشت:  یکی از حساس‌ترین و پراهمیت‌ترین نظارت‌های دامپزشکی، نظارت بر ایستگاه‌های جمع‌آوری شیر و تانکرها و خودروهای حمل کننده است.
 
وی افزود: روزانه جمع‌آوری ۱۵ تن شیر توسط پنج ایستگاه موجود در روستاهای عزیزآباد پایین، علی‌آباد تدین، قلعه شهید و خرگوش‌آباد و مشک این شهرستان انجام و شبکه دامپزشکی به صورت روزانه از ایستگاه‌های مذکور اقدام به نمونه‌برداری می‌کند.
 
جعفری عنوان کرد: شهرستان نرماشیر با توجه به دارا بودن نژادهای با تیپ شیردهی از جمله گاو جرسی، هلشتاین، بز راینی و گوسفند کرمانی یکی از مهم‌ترین مراکز تولید شیر با راندمان مطلوب در استان کرمان است.
 
مدیر شبکه دامپزشکی نرماشیر به وظیفه نظارتی دامپزشکی در زمینه شیر اشاره کرد و گفت: این نظارت‌ها شامل بازرسی بهداشتی از مراکز تولید، فرآوری، بسته‌بندی، استحصال و عرضه این فرآورده‌ها در بازار است.
 
جعفری تصریح کرد: به صورت مرتب آزمایش‌های تشخیصی بر روی شیر جمع‌آوری شده انجام و در مواقع لزوم برای آزمایش‌های تکمیلی به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان موارد ارجاع می‌شود و از تانکر و خودروهای حمل شیر نیز بازدیدهای روزانه به عمل می‌آید.
 
مدیر شبکه دامپزشکی نرماشیر گفت: به منظور جلوگیری از آلودگی‌های میکروبی و زیست محیطی شیر از ابتدای سال‌ جاری تاکنون چهار مورد کلاس آموزشی ویژه متصدیان این صنف برای آشنایی با اصول بهداشتی برگزار شده است.
 
جعفری خاطر نشان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این شبکه در سال ‌جاری برگزاری دوره آموزشی ویژه دامداران و عشایر فعال شهرستان در پرورش دام‌ بوده که اصول بهداشتی شیردوشی و مواردی از قبیل بیماری پستان شرح داده می‌شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.