جمع‌آوری ۹ میلیارد ریال وجوهات زکات در سراسر استان فارس

پنجشنبه ۲۲ تیر – ۰۴:۳۰:۰۱ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی فارس خبر داد:

بزرگنمایی:  

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی فارس گفت: در سه ماه ابتدای سال جاری ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال وجوهات زکات در سراسر استان فارس جمع‌آوری شد.
به گزارش خبرگزاری ممتاز، علی الهیاری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی فارس بیان کرد: با توجه به اینکه عمده برداشت در شمال استان بود؛ پیش‌بینی می‌شود این مبلغ به ۵ میلیارد تومان برسد.
وی در همایش زکات فارس اظهار داشت: در این استان شبکه جمع‌آوری زکات با تعیین و شناسایی ۶۵۰ نفر به عنوان عاملان زکات آغاز شد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی فارس افزود: از این افراد ۴۴ نفر نیروی ثابت مستقر در دبیرخانه‌های ستاد احیای زکات استان و ۲۲ نفر نیز روحانی هستند.
الهیاری ادامه داد: تاکنون ۲۱ همایش زکات استانی و  ۳۵۴ جلسه در ستادهای احیای زکات فارس برگزار شده است.
به گفته وی،
وی اضافه کرد: در این سه ماه ۱۶۰ میلیون تومان نیز به عنوان هزینه اجرایی زکات صرف امور اجرایی، فرهنگ‌سازی و تبلیغات شد.
الهیاری تصریح کرد: از رئیس سازمان جهاد کشاورزی این استان تقاضا داریم که از کشاورزان نمونه در امر زکات در جشنواره‌های جهاد کشاورزی تقدیر به عمل آید.
نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی فارس دیگر سخنران این همایش بود، که گفت: زکات در قرآن به همراه رکوع آمده است و با این عنوان خصوصیت رکوع که اطاعت و تسلیم است در زکات تجلی ‌می‌یابد.
آیت‌الله شیخ علی موحد افزود: زکات یک نوع اطاعت از خدا توسط مردم است، چرا که در اسلام تئوری «مردم خدا » مورد قبول نیست بلکه تئوری «خدا مردم» جایگزین آن می‌شود به این معنی که هرگاه خواستی به سراغ مردم بروی باید از کانال الهی وارد شوی و از این رو است که در فقه شیعی آمده که زکات باید با قصد قربت انجام شود.
وی خطاب به مسئولان کمیته امداد امام خمینی اظهار کرد: باید گروهی برای تدوین شرایط علمی جمع‌آوری زکات تشکیل شود.
موحد ادامه داد: مردم ما دین‌گریز نیستند و باید یک برنامه دقیق علمی برای تشویق مردم به پرداخت زکات تشکیل شود.
تاکید بر رعایت موازین فقهی زکات و لزوم مشورت با نماینده ولی فقیه در مصرف زکات از دیگر مواردی بود که مورد تاکید موحد قرار گرفت.
وی در پایان گفت: گاهی در اعماق اذهان برخی سؤالاتی شکل می‌گیرد که تا مدت‌ها ناگفته باقی مانده و اثرات سویی دارد؛ برای پیش نیامدن این موارد باید مردم آثار زکات را با چشمان خود ببینند و اینکه وعده‌هایی داده شود و اجرا نشود، صحیح نیست.
مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس نیز در این همایش اولویت مصرف زکات را کمک به فقرا و نیازمندان ذکر کرد.
حجت‌الاسلام ملک مکان افزود: یکی از محل‌های مورد مراجعه فقرا دفاتر ائمه جمعه در شهرستان‌ها بوده و خوب است که بخشی از زکات جمع‌آوری شده در اختیار ائمه جمعه قرار گیرد یا ترتیبی اتخاذ شود که ائمه جمعه بتوانند افراد نیازمند را به کمیته امداد معرفی کنند و از محل وجوهات زکات به آنان یاری شود تا آنان در مقابل مردم نیازمند، شرمنده نشوند.
 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۱۱۴۴۷۲۵۴۴۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.