جمع‌آوری بازار غیررسمی ارز در دستور کار

۵ م دیماه ،

بینا- سخنگوی مرکز مبادلات ارزی، وضعیت ارزی کشور در زمستان امسال را همراه با تقویت بردار عرضه نسبت به تقاضا دانست و گفت: هم‌اکنون علی‌رغم وجود شبکه صرافی‌های مجاز، راهبری بازار ارز به دست بانک مرکزی است.
به گزارش بینا، صمد کریمی در خصوص پیش‌بینی وضعیت نرخ ارز در زمستان سال جاری به مهر گفت: مرکز مبادلات ارزی کشور در راستای مدیریت نرخ ارز در زمستان سال جاری، در یک دامنه مشخص و محدود، با سطح اعتماد بالا رفتار خواهد کرد.
سخنگوی مرکز مبادلات ارزی افزود: با توجه به اینکه برآورد تقاضای ارز در مرکز مبادلات ارزی کاملا مشخص است، بانک مرکزی براساس اصول حرفه‌ای، پیش‌بینی‌های لازم را برای گروههای کالایی ۳ تا ۷ مشخص کرده است.
وی تصریح کرد: بر این اساس، با توجه به مشخص بودن بردار تقاضا، عرضه ارز نیز از سوی بانک مرکزی شکل می‌گیرد و به همین سبب پیش‌بینی می‌شود در زمستان سال جاری، اولویت بانک مرکزی تقویت جانب عرضه نسبت به عملکرد سه ماهه قبلی است.
کریمی در پاسخ به این سئوال که قرار بود مرکز مبادلات ارزی، راهبری بازار ارز را به عهده گیرد، خاطرنشان کرد: میزان عرضه ارز به طور قطع افزایش خواهد یافت و بازار غیررسمی نیز جمع می‌شود، ضمن اینکه از نظر بانک مرکزی، هم اکنون علی‌رغم وجود شبکه صرافی‌های مجاز، راهبری بازار ارز به دست بانک مرکزی است.
وضعیت نرخ ارز در صرافی‌های واقع در میدان فردوسی تا چهارراه استانبول در دو روز اخیر غیرعادی شده و نیازمند نظارت مستمر دستگاه‌های ذیربط است.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.