جمع آوری پنج هزار قلم کالای خارجی

جام جم آنلاین: مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند گفت: پنج هزار بارکد قلم کالای خارجی مورد عرضه ، از فروشگاه ‌های زنجیره‌ای شهروند حذف و مشابه داخلی این کالاها جایگزین شده است.

 به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران، قدرت گودرزی در نشست خبری با بیان اینکه از ابتدای امسال جلسات متعددی با تامین‌کنندگان کالاها برگزار کرده‌ایم، افزود: فروشگاه شهروند نسبت به بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی و فروشگاه های زنجیره ای در تحقق شعار امسال جلوتر بوده است.

وی با تاکید بر اینکه فروشگاه شهروند آمادگی عرضه تولید داخلی با کیفیت را دارد، گفت: در عین حال باید به ذائقه مشتریان نیز توجه داشته باشیم و کالاهایی را جایگزین کنیم که از کیفیت لازم برخوردار باشند اما در عین حال تبلیغات وسیعی برای تشویق شهروندان و مشتریان شهروند به منظور استفاده از کالاهای داخلی انجام داده ایم.

گودرزی با اشاره به اینکه در برخی حوزه‌ها سیاست‌گذاری‌های دولت در عرضه‌ کالاها موثر است، افزود: به عنوان مثال فروشگاه شهروند اعلام کرد که از عرضه گوشت خارجی ممانعت می‌کند اما دو روز بعد ورود گوشت خارجی به کشور آزاد شد.

وی با بیان اینکه کل کالاهای عرضه شده در شهروند به سه گروه تولید داخلی، مونتاژ و فرآوری مواد اولیه خارجی در داخل و نیز تولید خارجی تقسیم می‌شود، اضافه کرد: کالاهایی که مواد اولیه آن از خارج وارد شده و در خط تولید داخل فرآوری می‌شود، کالای خارجی محسوب نمی‌شود و برنامه‌ای برای حذف آن از فروشگاه‌های شهروند نداریم.

مدیرعامل شرکت شهروند با بیان اینکه بیش از ۸۵ درصد فروش فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند شامل کالاهای تولید داخلی است، از اقدامات تبلیغاتی برای استفاده از تولیدات داخلی خبر داد و گفت: برخی کالاهای خارجی که جایگزین داخلی نداشته یا جایگزین داخلی آنها کیفیت مرغوبی ندارند ، از فروشگاه ها حذف نشده و عرضه آنها ادامه خواهد داشت.

وی همچنین از جمع‌آوری تبلیغات کالاهای خارجی در داخل و اطراف فروشگاه‌های شهروند خبر داد و در خصوص واگذاری فروشگاه‌های شهروند به بخش خصوصی اظهارداشت: به این منظور اقداماتی همچون ساماندهی املاک و دارایی‌ها و کوچک‌سازی شهروند انجام شد و شش شرکت زیرمجموعه شهروند نیز منحل شده‌اند و بخش کوچکی از کار مانده است و در نهایت هر چه مدیران درباره سرنوشت شهروند تصمیم بگیرند همان را اجرا می‌کنیم.

گودرزی با بیان اینکه ۳۰۰ مورد تقاضا در استان‌های مختلف و حتی خارج از کشور برای راه‌اندازی شعب شهروند وجود دارد، خاطرنشان کرد: آمادگی توسعه شهروند را داریم، اما این موضوع مرتبط با سرنوشت خصوصی‌سازی شهروند است که باید در این رابطه تعیین و تکلیف شود.

مدیرعامل شرکت شهروند یادآور شد: امسال تعدادی از فروشگاه های کوچک که در مکان مناسبی قرار ندارد و یا از پارکینگ کافی برخوردار نیستند، با همکاری‌ شهرداری‌های مناطق جابجا شده و به نقطه بهتری منتقل می‌شوند.

وی با اشاره به فعال شدن «جزایر سلامت» و عرضه گوشت گرم در برخی فروشگاه‌های شهروند همچون بیهقی، بوستان و بهرود، خاطرنشان کرد: در پنج فروشگاه نیز نانوایی نیمه حجیم فعال شده‌اند که این بخش ها در فروشگاه هایی که فضای کافی داشته باشند ، راه اندازی خواهد شد.

گودرزی در خصوص رفع مشکل پارکینگ فروشگاه بیهقی و کمبود فضا در این مکان، گفت:  مشکل پارکینگ فروشگاه بیهقی با راه‌اندازی پارکینگ مکانیزه با ظرفیت ۱۶۰ واحد امسال برطرف شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.