جمع آوری ۶۰ میلیارد تومان برای کمک به مددجویان کمیته امداد در مناطق زلزله آذربایجان شرقی

‘سعید ستاری’ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: این کمک ها از سراسر کشور جمع آوری شده و شامل کمک های نقدی و غیرنقدی است.

وی به میزان خسارت های زلزله اخیر به مددجویان این نهاد در شهرهای زلزله زده استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از اموال مددجویان کمیته امداد در مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی از بین رفته است.

ستاری ادامه داد: همچنین سرمایه های یک هزار و پانصد نفر از مددجویان که در طرح خودکفایی این نهاد شرکت کرده و از وام خودکفایی بهره مند شده بودند، از بین رفته است.

این مقام مسوول خاطر نشان کرد پس از ساخت منازل این مددجویان و رفع مشکل محل کسب و کار و نگهداری دام هایشان، دو باره سرمایه لازم در اختیار آنان قرار می گیرد تا به چرخه فعالیت بازگردند.

ستاری همچنین تصریح کرد دو هزار واحد مسکونی مددجویان در جریان حادثه دلخراش زلزله آذربایجان شرقی تخریب شده که از هم اکنون ساخت این واحدهای مسکونی از محل کمک های بلاعوض دولت، مشارکت خیرین و نیکوکاران و اعطای وام آغاز شده است.

زمین لرزه ای به بزرگی ۲/۶ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) روز شنبه بیست و یکم مردادماه امسال شهرهای هریس، ورزقان و اهر در استان آذربایجان شرقی را لرزاند که منجر به کشته و زخمی شدن شماری از هموطنان شد.

اجتمام ** ۱۷۸۸ **۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۶۰۸۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.