جملاتی عاشورایی از رهبر انقلاب

۳۰ آبان ،

شهادت شهدای کربلا نه فقط به خاطر تشنه بودنشان افضل ازهمه شهادتهاست.خیلی از شهدا تشنه از دنیارفتند.بلکه فضیلت بیشتر شهدای کربلا به خاطر آن موقعیتی است که آنها در آن شهید شدند.

به گزارش تفسیری مجله شبانه ممتاز نیوز، وبلاگ فریازان در تازهترین نوشته خود آورده است:

 * اگر ما می گوئیم حسین بن علی پیروز است،یک سبب ویک وجه این حرف این است که هرکسی منطق حسینی را در طول تاریخ محور کار خودش قرار داد بی بروبرگرد پیروز شد.منطق حسینی یعنی ؛ نترسیدن از مرگ ، منطق حسینی یعنی ؛ ترجیح دادن حق بر باطل به هر قیمت ، منطق حسینی یعنی ؛ کم نشمردن یاران حق وزیاد نشمردن یاران باطل در هر حجم وعدد، منطق حسینی یعنی ؛ امید بی پایان حتی در لحظه ای که علی الظاهر آرزوها غروب می کنند.

* شهادت شهدای کربلا نه فقط به خاطر تشنه بودنشان افضل ازهمه شهادتهاست.خیلی از شهدا تشنه از دنیارفتند.بلکه فضیلت بیشتر شهدای کربلا به خاطر آن موقعیتی است که آنها در آن شهید شدند.

* ارزش شهدای کربلا به این است که از حریم حق در سخت ترین شرایطی که ممکن است انسان تصورش را بکند ، دفاع کردند .

* امام حسین اگرچه با یزید مبارزه می کند ، امّا مبارزه ی گسترده ی تاریخی امام حسین با یزیدٍکوته عمرٍبی ارزش نیست ، بلکه با جهل و پستی و گمراهی و زبونی و ذلّت انسان است؛ امام حسین با اینها دارد مبارزه می کند .

* حسین بن علی علیه السلام به همه مسلمانان بلکه به همه ی آزادگان عالم و لو غیر مسلمان ، این درس را داد که اگر شرف انسان ، آزادگی انسان و آرمان های انسان و برای مسلمانان دین آنان در معرض خطر قرار گرفت ، دفاع از دین در سخت ترین شرائط و با سختترین مقدمات یک فریضه اسلامی و یک فریضه انسانی است.

* صبر کردن ، بسیار قدرت میخواهد. همه ی صبر ، در مقابل فشارها و مصائب جسمانی نیست. صبر کردن در مقابل فشارهای مصلحت طلبی و مصلحت جویی و رهانکردن راهِ بیّن و روشن و رشد ، آن صبر عظیم و جمیلی است که امام حسین علیه السلام انجام داد.

* این را بدانید مرثیه امام حسین یعنی زنده نگه داشتن خاطره عاشورا ، یعنی مشتعل نگه داشتن آن آتشی که امام حسین برافروخت تا ظلم و ظالم و متکبر و مستکبر را درآن بسوزاند.این آتش را ما بایستی نگه داریم و این با عزاداری و با مرثیه خوانی و باتعزیه داری امام حسین عملی است.

* امام حسین علیه السلام مظهر عزّت و افتخار حسینی بود و چون ایستاد ، پس مایه ی فخر و مباهات هم بود . این عزّت و افتخار حسینی است. یک وقت کسی حرفی را می زند، حرف را زده و مقصود را گفته است ، اما پای آن حرف نمی ایستد و عقب نشینی می کند ؛ این دیگر نمیتواند افتخار کند. افتخار ، متعلق به آن انسان ، ملّت و جماعتی است که پای حرفشان بایستند و نگذارند پرچمی را که آنها بلند کرده اند ، توفانها ازبین ببرد و بخواباند .

* درس عجیبی است درس عاشورا و به گمان بنده ، یگانه علاج امروز دنیا همین است که درس حسین بن علی را بفهمند و به آن عمل کنند و ما ملت مسلمان ایران اگر همین توفیق را پیدا کنیم که این درس را برای مردم دنیا تشریح کنیم و انعکاس این درس را در زندگی خودمان ، در انقلابمان ، درجنگمان ، در محیط اجتماعیمان ، به دنیا نشان بدهیم بزرگترین خدمت را به آگاهی ملتهای مظلوم کردیم.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.