جمهوری اسلامی ایران تجهیزات دفاعی کاملی دارد

معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه گفت: اگر کشوری بخواهد برای ایران تهدیدی ایجاد کند، به طور قطع آسیب سختی به خود و دیگر کشورهای منطقه وارد کرده و باعث ناامنی بیشتر منطقه خواهد شد و نجات یافتن آن کشور از بحران خود ساخته، امکان‌پذیر نیست.

سردار محمد‌علی آسودی، معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه پاسداران در گفتگو با خبرنگار دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران با اشاره به راه اندازی خط لوله انتقال نفت در امارات، گفت: ظرفیت انتقال این خط لوله حتی یک پانزدهم ظرفیت انتقال نفت تنگه هرمز نیست.

وی افزود: امارات در اندازه ای نیست که تهدیدی برای ایران ایجاد کرده و امنیت ما را به خطر بیندازد زیرا جمهوری اسلامی ایران، اشراف کاملی به تحرکات منطقه داشته و هرگونه تحرکی را کاملاً رصد می‌کند. 

 معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه اظهار داشت: کشورهای منطقه  باید تلاش کنند در کنار ایران، امنیت انرژی را در خلیج فارس تامین کرده و اجازه ندهند کشورهای خارجی به این امنیت آسیب برسانند.

سردار آسودی ادامه داد: اگر آسیبی به امنیت انرژی منطقه وارد شود، مطمئنا  این آسیب دامنگیر دیگر کشورهای منطقه نیز خواهد شد.

وی اضافه کرد: کشور امارات به دنبال چاره ای است که آسیب‌های احتمالی خود را برای انتقال نفت و انرژی کم‌تر کند، اما از آنجا که قادر نیست تمام نفت خود را از طریق خط لوله فجیره صادر کند، این راهکار موفقیت‌آمیز نخواهد بود.

معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه پاسداران تصریح کرد: اگر آسیبی به امنیت منطقه وارد شود کشورهای ضعیف منطقه آسیب بیشتری خواهند دید.

سردار آسودی ابراز داشت: اگر کشوری بخواهد برای ایران تهدیدی ایجاد کند، به طور قطع آسیب سختی به خود و دیگر کشورهای منطقه وارد کرده و  باعث ناامنی بیشتر منطقه خواهد شد و نجات یافتن آن کشور از بحران خود ساخته، امکان‌پذیر نیست.

وی تاکید کرد: کشورهای منطقه نباید دنباله رو آمریکا باشند زیرا آمریکا تنها به دنبال تامین منافع خودش است.

معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه در ادامه با اشاره به هدف قرار دادن یک قایق ماهیگیری از سوی ناو آمریکایی، خاطر نشان کرد: شلیک ناو آمریکایی به قایق ماهیگیری، نوعی تلاش برای ناامن کردن منطقه است.

سردار آسودی ناوهای آمریکایی موجود در منطقه را آهن پاره ای بیش ندانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران  تجهیزات دفاعی کاملی دارد و این تجهیزات آمریکا در برابر توان نظامی کشورمان ناچیز است.

وی یادآور شد: دشمن شناسی که از تدابیر مقام معظم رهبری است راهبرد اساسی سپاه بوده و این نهاد انقلابی، قادر است دشمنان را در ابعاد بین المللی و منطقه ای و وابستگان آنها در داخل کشور را شناسایی کرده و با آنها مقابله کند.

معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه پاسداران ادامه داد:  سپاه این ظرفیت را همواره افزایش داده  و به روز می کند تا توان هرگونه گستاخی را از دشمنان سلب کند.

سردار آسودی در پایان خاطر نشان کرد: مهمترین عنصری که ایران را در تمام مراحل پس از پیروزی انقلاب اسلامی به پیروزی رسانده معنویت است که این مسئله کاملاً در ۸ سال دفاع مقدس، مشهود بود.

 
انتهای پیام/ش۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.