جمهوری اسلامی ایران زمینه تحصیل ۳۲۰هزاردانش آموز خارجی را فراهم کرده است

۰۷اردیبهشت،

مسئول کمیساریای عالی امور پناهندگان در ایران گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران زمینه تحصیل ۳۲۰هزار دانش آموز اتباع خارجی را در این کشور فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ؛ جورج وود  درحاشیه همایش دانش آموزان افغان مشغول به تحصیل دراستان بوشهر گفت: هم اکنون حمایت اصلی از آموزش و تحصیل دانش آموزان اتباع خارجی برعهده دولت جمهوری اسلامی است و ایران زمینه بهره مندی از تحصیلات را برای آنان فراهم کرده است.
 
مسوول کمیساریای اضافه کرد: کمک های کمیساریای عالی امور پناهندگان به نحوی تکمیل کننده حمایت های دولت ایران است و کمک های ما در قبال خدمات دولت جمهوری اسلامی ایران همانند قطره ای در مقابل دریاست.
 
 جورج وود بیان کرد: بنابراین تمرکز کمیساریای عالی امور پناهندگان در ایران روی اقشار و دانش آموزان آسیب پذیر است و خدمات رسانی ما به این دانش آموزان با همکاری آموزش و پرورش انجام می شود.
 
وی یادآور شد: بیشترین دانش آموزان اتباع خارجی در جمهوری اسلامی از کشورهای افغانستان و عراق می باشند.مسوول کمیساریای عالی امور پناهندگان در ایران بیان کرد: این کمیساریا به برگزاری دوره های سواد آموزی برای اتباع خارجی با همکاری آموزش و پرورش، توزیع اقلام آموزشی، نوشت افزار برای دانش آموزان آسیب پذیر، تجهیزات مدارس و ساخت مدرسه در بعضی از استان هایی که جمعیت دانش آموزی خارجی زیادی دارند، اقدام کرده است.مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت: هم اکنون سه هزار و ۵۰۰دانش آموز اتباع خارجی در دوره های مختلف تحصیلی در استان بوشهر مشغول به تحصیل می باشند.
 
خلیل رضایی افزود: همه امکانات آموزشی برای این دانش آموزان مهیاست و در کنار دانش آموزان ایرانی مشغول تحصیل می باشند.وی یادآور شد: بیشترین دانش آموزان اتباع خارجی از کشورهای افغانستان و عراق می باشند./ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.