جمهوری اسلامی ایران نماد مقاومت در جهان است

‘محمد باقر خرمشاد’ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: جنبش غیرمتعهدها توانسته است با وحدت یکپارچه میان اعضا، دنیای غرب را تحت فشار قرار دهد.

وی تصریح کرد: اکنون که در آستانه برگزاری شانزدهمین اجلاس غیرمتهدها به میزبانی جمهوری اسلامی ایران هستیم ،بی تردید این جنبش با قدرت بیشتری می تواند در شکل دهی نظم نوین جدید نظام بین الملل تاثیر بگذارد.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی یادآور شد: واگذاری ریاست سه ساله این جنبش به ایران، در واقع خنثی کننده تلاش های خارج از عرف دیپلماتیک ‘باراک اوباما ‘رییس جمهوری آمریکا طی چند سال گذشته است.

خرمشاد تاکید کرد: زمان تهدید و اعمال فشار آمریکا و هم پیمانانش علیه ایران و کشورهای منطقه خاورمیانه بسر آمده است و دنیای امروز از این پس شاهد تحولی نوین برای کشورهای ستمدیده خواهد بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براین که این اجلاس چه تفاوتی با اجلاس های گذشته جنبش غیرمتعهدها دارد؟ گفت: ایران در بدو عضویت در جنبش غیرمتعهدها ایده ‘تشکیل کشورهای مستقل’را مطرح کرد و اکنون با توجه به فضای حاکم بر نظام های سیاسی جهان، توانست در برابر توطئه های غرب بایستد.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان میزبان برگزاری شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها می تواند نقش سازنده ای را برای تقویت و ثبات این جنبش داشته باشد.

خرمشاد به توانمندی رسانه ای جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با امپراتوری رسانه های غربی تاکید کرد و اظهار داشت: به نظر می رسد توانمندی رسانه ای ایران در برابر امپراتوری غربی قابل مقایسه نیست، چرا که درموضع گیری ها و همچنین نوع گفتمان دگراندیش است.

عضو شورای عالی راهبردی مرکز ملی مطالعات جهانی شدن همچنین یادآور شد: گفتمان اسلامی و منسجم ایران، امروز در رسانه های دنیا مخاطبان زیادی را به خود اختصاص داده است ،چرا که معتقدند رسانه های ایرانی در مقایسه با رسانه های غربی، حقایق را آنگونه که هست، بیان می کنند.

خرمشاد افزود: رسانه های غربی همواره سعی کردند درصدر اخبار خود، ایران را منزوی و شکست خورده نشان دهند، اما نخبگان و شخصیت هایی سیاسی دنیا و همچنین ملت ها به این اخبار اکتفا نمی کنند و حقایق را از طریق رسانه های ایران دنبال می کنند.

وی همچنین گفت: این دگر اندیشی در تفکر ایران مزیتی را برای دگراندیشان در دنیا فراهم کرده است.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان این که نوآوری ها و طرح های ایران می تواند در شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها تاثیرگذار باشد، اظهار داشت: در چنین فضایی که آمریکا سیاه نمایی می کند به طور یقین این اجلاس ضعف های دیگر آمریکا را آشکار می کند.

شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها از پنجم تا ۱۰ شهریور ماه به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار می شود.

سیام/۹۲۵۰**۱۳۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۶۱۷۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.