“جمهوری اسلامی” نه یک کلمه بیشتر، نه یک کلمه کمتر/ تاکید امام(ره) بر نقش مردم در ادامه نظام سیاسی

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

فضائلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

یک کارشناس سیاسی گفت: امام (ره) برای شکل گیری نظام سیاسی انتخاب را به مردم اعطا کردند، چرا که معتقد بودند نقشی که مردم در ادامه نظام سیاسی ایفا کردند، همانند نقش آنان در شکل گیری انقلاب مهم است.

“مهدی فضایلی” در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به روز “جمهوری اسلامی” (۱۲فروردین) که در بیان امام خمینی (ره) عید نامیده شده است، اظهار داشت: پس از به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۵۷، یکی از اتفاقات بسیار مهم به ثمرنشستن انقلاب با زمینه سازی امام (ره) و تعیین نوع نظام سیاسی حاکم در کشور بود.   
 
وی با اشاره به اهمیت انتخاب مردم از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، ادامه داد: پس از انقلاب به نوعی مشخص بود، مطالبه مردم پس از سقوط نظام شاهنشاهی چه بوده است، اما امام (ره) به جهت اهمیت داشتن رای مردم، انتخاب نوع نظام سیاسی را به رفراندوم گذاشت.   
 
این کار‌شناس سیاسی اضافه کرد: تعیین نظام سیاسی هرچند به عنوان خواسته به حق مردم در وجود امام (ره) متبلور بود که هرچه او اراده کند، مردم نیز از آن پیروی خواهند کرد، با وجود این امام (ره) برای شکل گیری نظام سیاسی انتخاب را به مردم اعطا کردند، چرا که معتقد بودند نقشی که مردم در ادامه نظام سیاسی ایفا کردند، همانند نقش آنان در شکل گیری انقلاب مهم است.   
 
فضایلی با بیان اینکه پس از مطرح شدن رفراندوم از سوی امام(ره) جریان‌پردازی‌های مختلفی از سوی گروهک‌هایی که در جریان پیروزی انقلاب نقشی نداشتند، به وجود آمد، افزود: این گروه‌ها به دلیل غیر اسلامی بودن و التقاطی بودنشان با گروهک‌های منافقین نظام را به سمت نظامی غیر دینی سوق می‌دادند، لذا برای تشکیل نظامی به سلیقه خود فضاسازی گسترده‌ای را انجام دادند.   
 
این کار‌شناس سیاسی ادامه داد: پس از اقدام این گروهک‌ها امام (ره) به عنوان رهبر هوشیار انقلاب در مقابله با چنین گروه‌هایی برپایی نظام جمهوری اسلامی که در واقع یک «بله» یا «نه» بود را به مردم نوید داد.  
 
فضایلی تصریح کرد: امام (ره) در آن ایام نظر خود را به صراحت اعلام کردند و فرمودند: «جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر» که پس از آن شاهد بودیم ۹۸ درصد به این نظام رای آری دادند. 
 
این کار‌شناس سیاسی با بیان اینکه مردم با شرکت در رفراندوم یکبار دیگر تبعیت از رهنمود‌های حضرت امام (ره) را سرلوحه کار خود قرار دادند، گفت: در آن زمان جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام خاص سیاسی در مقابل حکومت‌های سرمایه داری، کاپیتولاستی،  مارکسیستی و دو بلوک شرق و غرب  که جهان را میان خود تقسیم کرده بودند، قرار داشت.

وی اضافه کرد: شکل‌گیری یک نظام دینی در نقطه‌ای استراتژیک همانند ایران، مقابل حکومت‌هایی که در آن زمان خود را آقای دنیا دانسته و در نقطه مبارزه با دین مشترک بودند، کم‌نظیر بود.

این کارشناس سیاسی به  تاثیر عمیق انقلاب‌ اسلامی ایران در جنبش‌های جهانی اشاره و تصریح کرد: جمهوری اسلامی منشا یک تحول فوق‌العاده در جهان بود؛ به چالش‌کشیدن نظام‌های دنیا، همچنین فروپاشی شوروی از پیامدهای انقلاب اسلامی است که ۳۵ سال است آثار مثبت آن به روزشمار انقلاب اضافه می‌شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.