جمهوری چک – لهستان؛ جدالی برای صعود/ میزبان به دنبال نخستین پیروزی تاریخ!

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم ملی فوتبال جمهوری چک در حالی به مصاف لهستان یکی از دو میزبان رقابتها می رود که در صورت پیروزی مقابل این تیم می تواند به مرحله یک چهارم یورو ۲۰۱۲ راه پیدا کند.

جمهوری چک – لهستان
ورزشگاه: استادیوم ولاوکلاو، لهستان
ظرفیت: ۴۰ هزار نفر
داور: کرگ تامسون

* جمهوری چک و لهستان آمار بسیار نزدیکی در دیدارهای رو در رو دارند. لهستان در این ۵ تقابل ۳ پیروزی کسب کرده و ۲ پیروزی هم از آن جمهوری چک است. آخرین بار هم جمهوری چک در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ لهستان را در پراگ با نتیجه ۲ بر صفر شکست داد. اما قبل از فروپاشی چکسلواکی آمار تقابل دو تیم کاملا یکطرفه بود. ۱۲ پیروزی برای چکسلواکی در مقابل ۴ پیروزی برای لهستان، ۵ دیدار دو تیم هم با تساوی به پایان رسیده است.

* لهستان هنوز در رقابتهای یورو به پیروزی نرسیده است. آنها در یورو ۲۰۰۸ با اتریش یکی از دو میزبان رقابتها به تساوی رسیدند و دو دیدار بعدی خود را با شکست پشت سرگذاشتند. در این دوره نیز آنها تا به حال دو تساوی کسب کرده اند و برای صعود به پیروزی مقابل جمهوری چک نیاز دارند.

* لهستان بعد از شکست ۲ بر صفر مقابل ایتالیا در نوامبر سال گذشته در دیداری دوستانه تا به حال در ۷ دیدار خود بدون شکست بوده است.

* در چند دوره اخیر رقابتهای یورو میزبان ها نتایج خوبی کسب نکرده اند. اگر شکست پرتغال در فینال یورو ۲۰۰۴ را نیز محاسبه کنیم میزبان ها در ۱۰ بازی اخیر تنها ۲ پیروزی کسب کرده اند و ۵ دیدار را با شکست پشت سرگذاشته اند.

* پیروزی ۲ بر یک چک در دیدار مقابل یونان به روند سه شکست پیاپی آنها در مرحله پایانی رقابتهای یورو خاتمه بخشید. آنها در یورو ۲۰۰۸ با شکست مقابل ترکیه و پرتغال در مرحله گروهی حذف شدند و در دیدار نخست خود در این دوره نیز با نتیجه ۴ بر یک مغلوب روسیه شدند.

* جمهوری چک در بازی های اخیر رکورد گلزنی خوبی از خود به جا گذاشته است، آنها در ۱۱ بازی اخیر خود ۲۰ گل به ثمر رسانده اند و تنها در یک دیدار آن هم مقابل اسپانیا، قهرمان جهان و اروپا نتوانستند گلزنی کنند.

ترکیب احتمالی:
جمهوری چک (۱-۳-۲-۴)
پتر چک، تئودور گبر سلاسی، میشال کادلچ، توماس سیووک، دیوید لیمبرسکی، یاروسلاو پلازیل، توماس هوبشمن، پتر ییراچک، رومن هوبنیک، واکلاو پیلار، میلان باروش.

لهستان (۱-۱-۴-۴)
پرزمیسلاو تیتون، لوکاژ پیچک، مارسین واسیلوفسکی، دامین پرکوئیس، سباستین بونیش، یاکوب بلاژیکوفسکی، اگن پولانسکی، داریوژ دودکا، آدریان میرژیسکی، رافال مورافسکی، روبرت لواندوفسکی


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.