جمهوری چک یک مظنون به حملات تروریستی را بازداشت کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه خبری “بی بی سی” گزارش داد که جمهوری چک مردی را بازداشت کرده که در پی انجام حملات مشابه با  “آندرس برینگ برویک” جلاد نروژ بود.

در تاریخ ۳۱ تیرماه سال گذشته، نروژ شاهد خونین ترین روز خود از جنگ جهانی تا آن روز بود . در آن روز برویک در دو عملیات جداگانه ابتدا با انفجار یک خودرو در مقابل دفتر نخست وزیری این کشور و سپس حمله به مراسمی که در جزیره ای نزدیک به اسلو از سوی جوانان طرفدار حزب حاکم ترتب داده شده بود ۸۷ نفر را به خاک و خون کشید.

برویک در اظهارات خود به صراحت اعلام کرده داردای تفکرات ضد اسلامی بوده و به اعتقاد وی باید تمامی مسلمانان را از اروپا اخراج کرد. 

جلاد نروژ همچنین اقرار کرده که در سال ۲۰۰۹ میلادی قصد داشته باراک اوباما را هنگام دریافت جایزه صلح نوبل، با بمب منفجر کند.

این راستگرای افراطی در اظهارت خود گفته است که سوءقصد به جان اوباما اقدامی بسیار سمبلیک بود چون محافظین اجازه نمی دادند که ماشین حاوی بمب به قدر کافی به رئیس جمهور آمریکا نزدیک شود.

اما وی معتقد است که انجام این اقدام در حالیکه میلیونها نفر در سراسر جهان مراسم اهدای جایزه صلح نوبل را تماشا می کردند، یک شیوه مناسب برای ترویج روحیات ضد اسلامی بود.

گفته می شود برویک قصد داشت از همان شیوه ای که در سال گذشته دفتر نخست وزیری نروژ را بمب گذاری کرد برای هدف قرار دادن اوباما استفاده کند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.