جنبش عدم تعهد به رکن اصلی نظام بین‌الملل تبدیل می‌شود

معاون سیاسی سپاه پاسداران گفت: با حضور ایران و همکاری سران جنبش عدم تعهد، این جنبش در آینده نزدیک به رکن اصلی در نظام بین‌الملل تبدیل می‌شود.

سردار علی اشرف نوری در گفتگو با خبرنگار دفاعی – امنیتیممتازنیوز، با اشاره به برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در کشورمان اظهار داشت: با توجه به نقش ایران در تصمیم گیری‌های منطقه و با همکاری سران جنبش عدم تعهد، این جنبش در آینده نزدیک به رکن‌ اصلی نظام بین‌الملل تبدیل می‌شود.

وی افزود: جنبش عدم تعهد به عنوان بزرگترین تشکل جهانی و با قدرت تاثیر گذاری در عرصه‌های بین‌المللی، از اهمیت ویژه‌ای در حل مشکلات جهانی برخوردار است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران تصریح کرد: با ادامه‌ بیداری اسلامی و گسترش موج بیداری در ‌کشورهای غربی، اروپایی و آمریکایی، ایران قادر خواهد بود از جنبش عدم تعهد در راستای حل مشکلات جهانی استفاده کند.

سردار نوری‌ ادامه داد: محور اصلی این جنبش توصیه و پیشرفت براساس عدالت همگانی و مقابله با نظام سلطه و یک‌جانبه گرایی غرب است.

عملکرد دولت دهم

وی همچنین با اشاره به هفته دولت در خصوص عملکرد دولت دهم گفت: دولت دهم در زمینه‌های عدالت اجتماعی و خدمتگزاری به طبقات محروم، انرژی هسته‌ای، اهتمام به دانش‌های نانو و هوافضا و پیگیری مسائل و مشکلات در سفرهای استانی از توان بالایی برخوردار است اما نقطه ضعف دولت دهم، دخالت در بحث‌های فلسفی مانند مکتب ایرانی است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران در ادامه به برگزاری نشست‌های متعدد بین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران اشاره کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی اجازه بیشترین بازدید از تاسیسات هسته‌ای را به بازرسان آژانس داد، اما به دلیل رویکرد مغرضانه بازرسان، مخالف بازدید آنها از سایت پارچین است.

پاسخ دندان‌شکن نیروهای مسلح کشور به تهدیدات

سردار نوری همچنین با یادآوری تهدیدهای اخیر دشمنان علیه ایران گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره تهدیدهایی از جانب آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران مطرح شده اما همگان می‌دانند که بنا بر تدبیر مقام معظم رهبری، راهبرد دفاعی جمهوری اسلامی، “تهدید در برابر تهدید” است و در صورت هر تهدیدی نیروهای مسلح کشور پاسخ دندان شکنی به تهدیدکنندگان خواهند داد.

وی خاطرنشان کرد: ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله قریب الوقوع به ایران، یک بلوف سیاسی است و هر اقدام اشتباه دشمن پاسخ کوبنده ایران را به دنبال دارد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.