جنبش عدم تعهد ظرفیت بی‌نظیری برای دفاع از حقوق ملت‌های عضو است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود احمدی‌نژاد شامگاه جمعه در حاشیه آخرین روز از شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در دیدار نادر وائل‌الحلقی نخست‌وزیر سوریه، حضور نمایندگان این کشور در اجلاس را در پیگیری اهداف و موفقیت آن بسیار مؤثر ارزیابی کرد و اظهار داشت: در جریان تدوین اسناد نهایی شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد توافقات بسیار سازنده و مفیدی صورت گرفته که بخشی از عصبانیت و ناراحتی بدخواهان ملت‌های عضو جنبش ناشی از همین توافقات می‌باشد.

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم رعایت حقوق مردم تصریح کرد: خشونتها باید هر چه سریعتر متوقف شود. هیچ کس حق ندارد تشویق به خشونت کند چرا که این راه حل مناسبی برای حل مسایل نیست.

 

احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: مسایل باید از طریق گفتگو و تفاهم حل شود.

 

نادر وائل‌الحلقی نخست‌وزیر سوریه نیز در این دیدار با تبریک به رئیس‌جمهور کشورمان به مناسبت برعهده گرفتن ریاست جنبش عدم تعهد اظهار داشت:‌ سطح شرکت‌کنندگان در اجلاس و نحوه برگزاری آن بسیار عالی بود و لازم است از حسن مدیریت جلسات از سوی جنابعالی، نظم حاکم بر اجلاس و میهمان‌نوازی دولت ایران سپاسگزاری کنم.

 

نادر وائل‌الحلقی گفت: سوریه نتایج اجلاس شانزدهم جنبش عدم تعهد را با امیدواری دنبال می‌کند و یقین دارد، این نتایج در آینده تحولات سوریه مؤثر خواهد بود.

 

وی هدف تحولات این کشور را تضعیف و در نهایت شکستن محور مقاومت عنوان کرد و گفت: وقایع سوریه در قالب طرح ایجاد خاورمیانه بزرگ سازماندهی شده است، اما شکست این طرح از قبل آشکار و عیان می‌باشد.

 

نخست‌وزیر سوریه تصریح کرد: یقیناً روند اصلاحات در سوریه ادامه خواهد یافت و دولت فاصله‌ای با مهار ناآرامی‌ها ندارد.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.