جنبش غیرمتعهدها باید با ورود سیاسی در موضوع سوریه به وضعیت کنونی پایان دهد

ایران > رهبری– ممتازنیوز:
رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: جنبش غیرمتعهدها باید با ورود سیاسی در موضوع سوریه، ابتکار عمل را به دست گیرد و به وضعیت کنونی پایان دهد.

دیدار نوری مالکی با رهبر معظم انقلاب

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در دیدار آقای نوری مالکی نخست وزیر عراق و هیأت همراه با اشاره به مسائل منطقه از جمله اوضاع سوریه و بحرین تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران به عنوان رئیس جنبش عدم تعهد و عراق به عنوان رئیس اتحادیه عرب،‌ می‌توانند از ظرفیت این نهادها برای تأثیرگذاری جدی و صحیح در مسائل منطقه‌ای استفاده و نقش ایفاء کنند.

ایشان افزودند:‌ جنبش غیرمتعهدها باید با ورود سیاسی در موضوع سوریه، ابتکار عمل را به دست گیرد و به وضعیت کنونی پایان دهد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تبلیغات سوء دشمنان برای القای جنگ شیعه و سنی در سوریه، خاطرنشان کردند: واقعیت قضایای سوریه، یک جنگ نیابتی با دولت سوریه از طرف برخی دولتها به سردمداری امریکا و برخی قدرتهای دیگر و با هدف تأمین منافع رژیم صهیونیستی و ضربه زدن به مقاومت در منطقه است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: در این میان، مردم سوریه، وجه المصالحه و قربانی این توطئه شده اند که این وضعیت باید هرچه زودتر متوقف شود.

ایشان همچنین با اشاره به مسائل عراق، تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران، پیشرفت و اقتدار عراق را به نفع خود می داند و معتقد است که روابط دو کشور می تواند یک الگو و نمونه در منطقه باشد.

رهبر انقلاب اسلامی با اظهار خرسندی از همکاری و اتحاد گروههای داخلی عراق افزودند: کشورهای منطقه و همچنین همه گروهها و جریانهای داخل عراق باید بدانند که امریکاییها شریک قابل اطمینانی نیستند و هر زمانی که لازم بدانند، قطعاً تمام قول و قرارهای خود را زیرپا خواهند گذاشت و خیانت خواهند کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: تنها دولتی که امریکا برای آن شریک قابل اطمینانی است، رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی است.

آقای نوری مالکی نخست وزیر عراق در این دیدار، ضمن بیان توضیحاتی از وضعیت داخلی عراق گفت: به لطف خداوند عراق توانسته است از بسیاری از مشکلات عبور کند و در مسیر بازسازی و پیشرفت قرار گیرد و در این مسیر احتیاج به تجربیات جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی با اظهار نگرانی شدید از وضعیت سوریه و دخالتهای بیگانگان و گسترش القاعده و جریان های تندرو در این کشور و تأثیر آن در کشور همسایه سوریه گفت: جنبش عدم تعهد باید ابتکار عمل را در حل مسئله سوریه به دست بگیرد


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.