جنبش غیر متعهدها از حقوق تضییع شده مردم فلسطین دفاع کند

‘الهیار ملکشاهی’ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، با اشاره به گسترش موج بیداری اسلامی در منطقه افزود:اکنون وظیفه این جنبش است که از خواست مردم کشورهای منطقه حمایت کند.

وی با بیان این که استکبار حهانی به سرکردگی آمریکا با ایجاد یک جریان ساختگی و مجعول در سوریه قصد به انحراف کشاندن بیداری اسلامی را دارد، ادامه داد: تروریست های مسلحی را وارد این کشور کرده اند تا با ایجاد ناامنی و کشتار در سوریه افکار عمومی را از عدالت خواهی منحرف کنند.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی، پرداختن جدی به موضوع سوریه از سوی جنبش غیر متعهدها را یکی دیگر از وظایف این جنبش اعلام و اضافه کرد:دموکراسی موضوعی وارداتی نیست اما جهان شاهد است که استکبار به نام دموکراسی به کشور سوریه تروریست اعزام کرده ،به قتل عام مردم می پردازند.

ملکشاهی، تحریم های ظالمانه استکبار علیه ملت ایران را از دیگر موضوعاتی دانست که از سوی جنبش غیر متعهدها باید مورد توجه قرار گیرد و گفت: استکبار جهانی با وضع تحریم های اقتصادی در واقع در برابر خواست ملت ایران یعنی آزادی خواهی و عدالت طلبی صف آرایی کرده است.

وی به تحریم های اقتصادی از سوی استکبار جهانی به بهانه های گوناگون از جمله دستیابی به انرژی هسته ای صلح آمیز و حقوق بشر اشاره کرد و افزود:این گونه اقدامات ظالمانه در حالی است که کشورهای تحریم کننده، نه تنها انرژی هسته ای بلکه دارنده بمب های اتمی هستند.

ملکشاهی تصریح کرد: استکبار جهانی در حالی ایران را به نقض حقوق بشر متهم می کند که خود در سوریه، افغانستان و عراق با کشتار هزاران بی گناه نشان دادند که به هیچ حقوق بشری پایبند نیستند و جزو بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان شمرده می شوند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی دفاع از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که نمی خواهد زیر بار زور رود را وظیفه دیگر جنبش غیر متعهدها به ویژه در شانزدهمین اجلاس آن در تهران برشمرد.

اجلاس سران جنبش غیر متعهد ها روزهای هفتم تا یازدهم شهریور ماه سال جاری در تهران برگزار شود.

به دنبال برگزاری این اجلاس، ریاست این سازمان بین المللی برای مدت سه سال به ایران واگذار می شود.

اجتمام*۱۴۲۹*۱۵۸۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۶۲۲۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.