جنتی: بحث خانه سینمای یک و دو را مطرح نکنید/ سینماگران بر اساس قانون در یک خانه فعالیت می‌کنند

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

علی‌جنتی عنوان کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه همه سینماگران باید تحت یک پوشش، با همگرایی و انسجام و بر اساس چارچوب و قوانین در یک خانه فعالیت کنند، افزود: دیگر نباید بحث خانه سینمای یک و دو را مطرح کرد.

به گزارش

وی افزود: ‌یک زن و شوهر فرهیخته خودرویی را تجهیز به کتاب و سی دی های مختلف فرهنگی کرده اند و با حضور در شهر به اشخاص مختلف خدمات ارائه می دهند. باید از اینگونه رفتارهای فرهنگی حمایت کرد.

جنتی تاکید کرد‌: ‌نیاز است اینگونه حرکت ها در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز صورت گیرد و اقدام آنها از طریق صدا وسیما و دیگر رسانه ها برای مردم الگو سازی شود زیرا معتقدم حمایت از اینگونه حرکت ها گسترش رویه فرهنگ کتابخوانی را به همراه دارد.

** به مباحث مهم فرهنگی بپردازید

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سووالی در مورد مولفه های مورد نظر برای دو معاونت مطبوعاتی و فرهنگی گفت‌: ‌بحث‌های ریز را نباید مطرح کرد؛‌ در آینده ای نزدیک با نهایی شدن موضوع، اشخاص معرفی و از طریق پایگاه اینترنتی وزارتخانه اطلاع رسانی می گردد.

** بحث خانه سینما ۱ و ۲ را مطرح نکنید

جنتی در پاسخ به سووالی مبنی بر اینکه گفته بودید خانه سینمای قبل منحل می گردد با صراحت پاسخ داد: در هیچ مصاحبه ای به این موضوع اشاره نکرده و بلافاصله آن را تکذیب کردم . قرار بر این است که همه سینماگران تحت یک پوشش و زیر یک سقف گرد هم آیند و با همگرایی، انسجام و همدلی در یک خانه و بر اساس چارچوب قوانین فعالیت کنند.

جنتی یاد آور شد: در آینده ای نزدیک مجمع عمومی خانه سینما تشکیل و یک انتخابات منسجم آزاد صورت خواهد گرفت، بدنبال آن اعضای هیات مدیره و مدیر عامل انتخاب می شوند.

وی افزود: قرار این است که همه هنرمندان سینما با همدلی به دور از اختلافات و تنش ها فعالیت کنند، متاسفانه در قبل بعضی اختلافات و تنش ها مانع کار سینماگران شده و در نهایت افت فعالیت ها را بدنبال داشت. دوره تازه، دوره همکاری و همدلی است.

** روز سینما خبر خوشی خواهیم داشت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به خبرنگاری که در آستانه روز سینما (۲۱ شهریور ) چه خبر خوشی برای سینماگران خواهید داشت گفت‌: این سووال را باید از رییس سازمان سینمایی پرسید اما آنچه مسلم است خبرهای خوشی برای سینماگران در این روز خواهیم داشت.

 

انتهای پیام ۴۰۱/۳۳


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.