جنتی: عدالت فرهنگی در اولویت کارهای وزارت ارشاد است

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان مازندران

علی جنتی که به استان مازندران سفر کرده است؛ عدالت فرهنگی را از اولویت کاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست.

به گزارش ممتاز به نقل از هنرآنلاین، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه در دومین روز از کنگره بین المللی ابن شهر آشوب ساروی مازندرانی در جمع خبرنگاران گفت: مناطق محروم در اجرای عدالت فرهنگی در اولویت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار خواهند گرفت؛ زیرا هم اکنون بسیاری از شهرهای کشور فاقد سالن سینما و نمایش می باشند.

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی از ساخت و تکمیل هشت تالار ملی در کشور خبر داد و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بهره برداری از این سالن‌ها تصمیمات خاصی دارد.

رییس شورای فرهنگ عمومی کشور در ادامه به ساخت کتابخانه در کشور اشاره کرد و افزود: این اماکن مانند حسینیه و مدرسه بوده و ساخت آن‌ها نیازمند کمک مردمی به ویژه خیران است.

جنتی از عضویت ۶۰ هزار خانوار در صندوق حمایت از هنرمندان خبر داد و گفت: با توجه به عضویت اعضای کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد و افزایش اعضا، در حال حاضر با کمبود بودجه مواجه هستیم.

وزیر ارشاد به بیمه هنرمندان و روزنامه‌نگاران نیز اشاره کرد و افزود: این امر نیاز به بحث و بررسی دارد تا مشخص شود که آیا این موضوع بر عهده دولت یا رسانه‌های مربوطه است.

او همچنین بر ضرورت افزایش دقت در صدور مجوز فیلم، کتاب و آلبوم های موسیقی تاکید کرد و ادامه داد: این گونه موارد پس از دریافت مجوز، از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت خواهند شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه نیازمند وزارت قرآن نیستیم، گفت: کلیه فعالان قرآنی از سوی معاونت قرآن و عترت این وزارتخانه حمایت خواهند شد.

او در پاسخ به پرسشی در باره تعویض مدیران کل فرهنگ و ارشاد سلامی در استان‌ها گفت: تا کنون تصمیمی در این باره گرفته نشده است.

کتب علامه “‌ابن شهر آشوب ساروی” ‌رونمایی شد

علی جنتی که به منظور شرکت در دومین روز کنگره بین‌المللی علامه “‌ابن شهر آشوب ساروی مازندرانی” به استان مازندران سفر کرده بود؛ از کتب علامه “‌ابن شهر آشوب ساروی” ‌رونمایی کرد.

کتاب‌های “تفسیر آیه‌های متشابه”، کتاب ۴ جلدی “متشابه القرآن” ،” فقه القران و فی‌المناقب ” سه کتابی است که این کنگره رونمائی شدند.

در مراسم رونمایی از این کتب، علاوه بر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران و تعدادی از مسوولان استانی و جمعی از شرکت کنندگان در کنگره نیز حضور داشتند.

در اولین نشست این کنگره که روز چهارشنبه برگزار شد ، علاوه بر رییس قوه قضاییه که به عنوان سخنران اصلی حضور داشت ، شماری از علمای دینی ، جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه و پ‍‍ژوهندگانی از دیگر کشور ها نیز شرکت داشتند.

ابن شهرآشوب بن ابونصر از عالمان بزرگ و معروف شیعه در قرن‌های پنجم و ششم هجری قمری بود که تالیفات این دانشمند بزرگ شیعه ، یکی از منابع مهم حوزه‌های علمیه محسوب می‌شود.

بازدید وزیر ارشاد از مجتمع فرهنگی هنری خرماکلای قائمشهر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در سفر خود به استان مازندران از مجتمع فرهنگی هنری خرماکلای قائمشهر نیز بازدید کرد.

“علی جنتی” وزیر ارشاد به همراه با کمال علیپور نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار این شهر و چند تن از مسوولان استانی و شهرستانی از این مجتمع فرهنگی هنری روستایی بازدید کرد.

در جریان این دیدار، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجتمع فرهنگی هنری روستایی شهدای خرماکلا به عنوان یکی از بزرگترین و بهترین کانون‌های فرهنگی هنری روستایی کشور نام برد که با کمک و مشارکت مردمی ساخته شده است.

جنتی اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی و هنری مجموعه‌هایی اثرگذار در فرایند فرهنگ‌سازی جامعه به شمار می روند و تلاش برای تقویت این مجموعه بر روند توسعه فرهنگ جامعه تاثیرگذار است.

مجتمع فرهنگی هنری شهدای خرماکلا یکی از بزرگترین مجتمع‌های فرهنگی روستایی کشور به شمار می‌رود که در سال ۱۳۹۰ در روستای خرماکلا شهرستان قائمشهر به بهره برداری رسید.

این مجموعه در فضایی با ۷۰۰ متر مربع زیر بنا در چهار طبقه شامل کلاس‌های آموزشی، مخزن کتاب با ۱۵ هزار جلد کتاب، سالن مطالعه و سالن اجتماعات و دیگر ملحقات ساخته شده است. هزینه ساخت این مجتمع علاوه بر اعتبارات استانی، از کمک‌های مردمی و خیران تامین شده است.
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.