جنجالی که همسر اوباما به پا کرد! +عکس

گردآوری توسط گروه اخبار جالب ممتاز نیوز

تاریخ درج :  /۱۱/۰۹
تعداد نمایش : ۶۷

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ابنا : روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در خبری نوشت: روسری سر نکردن «میشل اوباما» همسر رئیس جمهور آمریکا در عربستان سعودی باعث انتقادهای بسیار زیادی شد. باراک اوباما روز سه شنبه در رأس هیأتی چند ده نفره به ریاض، پایتخت عربستان سعودی، سفر کرد تا مرگ ملک عبدالله بن عبدالعزیز را به ملک سلمان بن عبدالعزیز تسلیت بگوید.

جنجالی که همسر اوباما به پا کرد! +عکس

این دیدار که فقط پس از کوتاه کردن سفر مهم هندِ رئیس جمهور آمریکا میسر شد، حاکی از اهمیت خاص روابط میان آمریکا و عربستان سعودی است. با این حال، اکثر توجهات در رسانه‌های اینترنتی ، به جای باراک اوباما، بر همسر وی که در این دیدار از روسری که رسم معمول در کشور عربستان سعودی برای زنان است، استفاده نکرد. بسیاری از کاربران در شبکه اینترنت، این حرکت میشل اوباما را توهین به عربستان سعودی و حتی مایه بروز اختلافات بالقوه میان دو کشور در آینده خواندند.

بخشی از پیام‌ها در شبکه اینترنت به این اختصاص یافته بود که چرا میشل اوباما در سفرش به اندونزی روسری گذاشته بود. تصاویر وی با روسری در کنار یکی از مقامات اندونزیایی در شبکه اینترنت منتشر شده است. از اینرو، برخی به این نتیجه رسیده‌اند که شاید این حرکت میشل اوباما، حرکتی عمدی و دارای پیامی سیاسی بوده باشد.

جنجالی که همسر اوباما به پا کرد! +عکس

در هر صورت، حرکت یاد شده میشل اوباما، سفر چندساعته باراک اوباما به عربستان سعودی را تحت الشعاع خود قرار داد، زیرا در عربستان سعودی، حرکتِ سادهٔ سرنکردن روسری، آن‌هم از سوی همسر رئیس جمهور آمریکا، ممکن است حرکتی سیاسی تلقی شود، چه این حرکتِ میشل اوباما عمدی بوده یا نبوده باشد.

جنجالی که همسر اوباما به پا کرد! +عکس

اخبار وب سایت ممتاز نیوز
بازنشر: جدیدترین اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.