جنجال ازدواج پیرمرد ۹۰ ساله با دختر ۱۵ ساله!

۱۸م دیماه ،

ازدواج یک پیرمرد ۹۰ ساله با دختری ۱۵ ساله در در ازای مهریه سنگین، سبب محکومیت‌ها و انتقادهای شدید از سوی گروه‌ها و فعالان در رسانه‌های اجتماعی و حقوق بشری شده است.

ممتازنیوز: ازدواج یک پیرمرد ۹۰ ساله با دختری ۱۵ ساله در عربستان در ازای مهریه سنگین، سبب محکومیت‌ها و انتقادهای شدید از سوی گروه‌ها و فعالان در رسانه‌های اجتماعی و حقوق بشری این کشور شده است.

پیرمرد ۹۰ ساله عربستانی پس از فرار عروس ۱۵ ساله به خانه والدینش، اعلام کرد که ازدواجشان کاملا قانونی و درست بوده و برای ازدواج با وی ۱۷ هزار و ۵۰۰ دلار آمریکا به عنوان مهریه پرداخت کرده است.

داماد ۹۰ ساله عربستانی همچنین از پدرزن خود خواسته تا عروسش را به وی بازگرداند یا پول پرداختی را مسترد کند.

وضعیت این دختر نوجوان که پدری یمنی و مادری عربستانی دارد و ازدواج‌ اجباری وی با یک پیرمرد ۹۰ ساله سبب واکنش گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی چون توییتر شده و فعالان حقوق بشر والدین این دختر را به سبب اینکه وی را به ازدواج مردی که چندین دهه از او بزرگتر است، درآورده‌اند، مورد سرزنش و انتقاد قرار دادند.

یکی از اعضای انجمن ملی حقوق بشر عربستان از مقام‌های این کشور خواست تا هرچه سریعتر اقدامی برای نجات دختر نوجوان از این تراژدی انجام دهند و در این امر مداخله کنند.

فرارو 

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.