جنجال ال‌موندو از انتقال نیمار به بارسا

گردآوری توسط گروه ورزش ممتاز نیوز

روزنامه ال‌موندو دپورتیوو مدعی شد بارسلونا برای به خدمت گرفتن نیمار برزیلی ۳۸ میلیون یورو بیش از آنچه اعلام کرده، هزینه کرده است.

 بارسلونا در فصل نقل‌و انتقالات سال گذشته میلادی موفق شد نیمار را از سانتوس برزیل به خدمت بگیرد. این باشگاه رقم پرداختی به نیمار را ۵۷ میلیون یورو اعلام کرده بود اما روزنامه “ال‌موندو دپورتیوو” مدعی شد لاپورتا برای به خدمت گرفتن نیمار ۹۵ میلیون یورو هزینه کرده است و به همین خاطر دادگاه ساندرو راسل را فراخوانده است تا درباره این موضوع از خود دفاع کند.

این روزنامه مادریدی مدعی شد لاپورتا برای به خدمت گرفتن نیمار از سال ۲۰۱۱ تا سال ۲۰۲۴ تلاش کرده است و برخلاف اعلام اینکه ۵۷ میلیون یورو برای ستاره جوان برزیلی پرداخته، آنها تابستان گذشته نیمار را با ۹۵ میلیون یورو به کاتالان بردند.

ال‌موندو مدعی شد لاپورتا ۹۵ میلیون یورو را در ۲ سال برای به خدمت گرفتن گرفتن نیمار هزینه کرده است که شامل موارد زیر می‌شود:

۴۰ میلیون یورو به خانواده نیمار، ۱۷ میلیون یورو به باشگاه سانتوس، ۷٫۹ میلیون یورو برای حق به خدمت گرفتن ۳ بازیکن جوان دیگر سانتوس، ۹ میلیون یورو برای حق دو بازی دوستانه با باشگاه سانتوس، ۸٫۵ میلیون یورو برای کمیسیون عقد قرارداد با نیمار، ۲٫۶ میلیون یورو برای مدیر‌برنامه‌های این بازیکن و ۱۰ میلیون یورو برای پاداش هنگام امضای قرارداد با بارسلونا.

اگر ثایت شود که بارسلونا برای به خدمت گرفتن نیمار ۳۸ میلیون یورو بیشتر از آنچه اعلام شده، هزینه کرده است، این بازریکن برزیلی به گرانقیمت‌ترین فوتبالیست جهان بالاتر از کریستیانو رونالدو پرتغالی و گرت بیل ولزی تبدیل خواهد شد.

مدیران باشگاه بارسلونا در واکنش به گزارش منتشر شده این روزنامه اسپانیایی اعلام کردند، این روزنامه اسپانیایی خیال‌بافی کرده است و ادعای آنان درباره قیمت به خدمت گرفتن نیمار صحت ندارد.

دادگاه این پرونده، از باشگاه سانتوس و فیفا درخواست کرده است تا همه اسناد مربوط به انتقال نیمار از سانتوس به بارسلونا را به این دادگاه ارائه دهند.

همچنین مسئولان مالیات برزیل و اسپانیا که پیش از این برای مبلغ انتقال نیمار به بارسلونا اعتصاب کرده بودند نیز اعلام کردند که به دقت در جریان پیشرفت این پرونده خواهند بود.

ال‌موندو همچنین اعلام کرده بود از قرارداد بازی‌های دوستانه تیم لیونل مسی در کلمبیا و سایر نقاط جهان در سال گذشته برای پول‌شویی استفاده شده است. این موضوع نیز همزمان در دادگاه در حال بررسی است.

 

منبع : ایسنا


پورتال ایران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.