جنجال بر سر اعتبارنامه نماینده مبارکه/ ایرانپور: نماینده قبلی علیه من لابی می‌کند

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی اعتبارنامه ها مهدی کوچک زاده نماینده تهران با اعلام تذکری گفت: با کمال تاسف امسال هم اقدام خلاف اخلاق و زشتی صورت گرفت که مورد تایید ریاست مجلس هم نبود.

وی گفت: یکی از منتخبان پرونده اش در شعبه ۱۳ به دلیل ۳ ماه و ۱۰ روز زندانی بودن و ۶ ماه حکم زندان مورد بررسی قرار گرفت. اعضای شعبه ۱۳ با تسامح و بزرگواری علیرغم وجود مشکلات عدیده در این پرونده، پرونده منتخب مبارکه را تایید کردند.

کوچک زاده بیان اینکه از مردم مبارکه به دلیل تایید این پرونده عذرخواهی می کند، گفت: آقای ایرانپور بدون دلیل به اعتبارنامه ۲۲ نماینده تهران به صورت یکجا اعتراض کردند. این اقدام ایشان نمایانگر غرض ورزی وی و اثبات کننده مشکلات ایشان است.

علی لاریجانی رئیس موقت مجلس نهم شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر با تاکید بر اینکه این بحث نباید در صحن علنی مجلس از طریق تریبون بیان می شد گفت موضوع این پرونده در هیات رئیسه مجلس بررسی خواهد شد.

دقایقی بعد در ادامه جلسه علی ایرانپور بر اساس ماده ۷۷ آیین نامه برای دفاع از خود با اعلام تذکری خطاب به نمایندگان گفت: بنده نیز مانند شما به عنوان اصولگرای مستقل با ۳۱ سال سن وارد عرصه انتخابات شدم و به لطف خدا و مردم مبارکه بالاترین رای را نسبت به ادوار گذشته انتخابات در این شهر به دست آوردم.

نماینده مردم مبارکه با اشاره به کوچکزاده ادامه داد: از مردم تهران به دلیل این نوع انتخاباتی که داشتند و این شخص را انتخاب کردند عذرخواهی می کنم.

وی ادامه داد: امروز سومین روزی است که نماینده سابق شهرستان مبارکه در مجلس تردد می کند. همین الان ایشان در لابی پذیرایی می شود و با آقای کوچک زاده و خیلی از دوستان دیگر رفت و آمد دارد و دلیل اعتراض به بنده نیز همین بوده است.

نماینده مردم مبارکه افزود: اگر بنده مستقل نبوده و جناحی عمل کرده بودم کسانی بودند که از من دفاع کنند اما افتخار می کنم که به عنوان یک نماینده جوان توانستم با لطف خداوند و حمایت های مردم وارد عرصه انتخابات شوم.

وی با تاکید بر اینکه اعتراض حق هر نماینده ای است، تصریح کرد: آیا باید حق اعتراض را به این افراد داد که از تریبون رسمی مجلس به نمایندگان و مردم شهید پرور شهرستان مبارکه توهین کنند؟

ایرانپور ادامه داد: من برای مجلس شورای اسلامی و بزرگوارانی که امروز در مجلس حاضر بودند و توهین های کوچک زاده را شنیدند متاسفم.

وی در خصوص اتهاماتی که کوچک زاده به وی وارد کرد گفت: امروز با صدای بلند اعلام می کنم تمام این اتهامات کذب محض است و بنده این را ثابت خواهم کرد امیدوارم دیگر چنین اتفاقاتی نیفتد.

این نماینده اظهار داشت: خون هیچ یک از نمایندگان از بقیه رنگین تر نیست اما برخی فکر می کنند نماینده تر هستند.

ایرانپور در پایان از همه نمایندگان و مردم مبارکه از طرف کوچک زاده به خاطر توهین هایی که صورت گرفت عذرخواهی کرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.