جنجال تقلب با انگشت مصنوعی

۲۳م اسفند ،

ممتازنیوز: سوء استفاده پزشکان از دستاوردهای علمی در برزیل و استفاده از انگشت های مصنوعی برای ساعت زنی در محل کار، سبب جنجال در این کشور شده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر،پزشکان بیمارستانی در برزیل با درست کردن نمونه سیلیکونی انگشتان خود آنها را به همکاران خود می دادند تا در زمان هایی که تاخیر دارند یا نمی توانند سر کار حاضر شوند همکارانشان از  این انگشتان مصنوعی در دستگاههای ساعت زنی حضور و غیاب استفاده کنند.

شبکه تلویزیونی گلوبوی برزیل تصاویری ضبط شده در دوربینهای یک بیمارستان را پخش کرده است که به طور آشکار نشان می دهد یک پزشک این بیمارستان پس از انگشت زدن، دو انگشت سیلیکونی را وارد دستگاه می کند و سپس برگه هایی پر می کند که نشان دهد دو همکار وی به موقع سر کار حاضر شده اند.

این پزشک که پیش از این در یکی از بیمارستان های سائوپائولوی برزیل کار می کرد پس از بازداشت به پلیس گفت شش تن از دیگر پزشکان این بیمارستان نیز در این تخلف دست داشته اند و ادعای بیگناهی کرد چراکه این اشخاص وی را تهدید کرده بودند در صورتی که این کار را انجام ندهد شغل خود را از دست خواهد داد.

یک شبکه دیگر تلویزیونی در برزیل اعلام کرد رییس اورژانس بیمارستان، سردسته این تخلف اداری بود و دختر وی که کارمند همان بخش بود طی سه سال قبل به این ترتیب حتی یک روز هم برسر کار حاضر نشده است اما همواره حقوق گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سائوپائولو، در پی تحقیقات پلیس دربارهٔ این مسئله تاکنون پنج پزشک از کار تعلیق شده اند و شهردار واسکونسلوس نیز در اظهاراتی جنجالی اعلام کرده است این احتمال وجود دارد که دستکم برای  ساعت زنی سیصد کارمند بیمارستانهای مختلف در این شهر از انگشت های سیلیکونی استفاده شده است و این احتمال نیز وجود دارد که آنها اصلا بر سر کار حاضر نشده یا اصلا وجود خارجی نداشته باشند اما حقوق برایشان رد شده است.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.