جنجال سفر ناراضی حقوق بشری کانادا به ایران

وی همچنین هدف دیگر خود از سفر به ایران را جلوگیری از بروز جنگ علیه ایران دانست که از نظر او برای کشورهایی چون کانادا یک ” خودکشی اقتصادی” خواهد بود.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، سفر یکی از رهبران  جامعه بومیان کانادا به ایران در مطبوعات و رسانه های کانادایی جنجال ساز شد.

” تری نلسون ” رهبر جامعه بومیان کانادا و یکی از فعالان حقوق بشری ناراضی این کشور اعلام کرده است که پنج شنبه این هفته به تهران سفر خواهد کرد تا درباره مساله نقض حقوق بومیان از سوی دولت کانادا با مقامات ایران گفتگو کند.

وی با اعلام اینکه به همراه ۵ نفر دیگر از همکارانش روز پنج شنبه به دعوت دولت ایران به این کشور سفر خواهد کرد ، افزود ،اگر کشورهایی چون ایالات متحده نقض فاحش حقوق بومیان کانادا را محکوم نمی کنند آنها برای رساندن صدای خود به گوش جامعه جهانی حاضرند به هر گوشه ای از دنیا بروند.

 این رهبر بومیان کانادا با اشاره به اینکه دولت کانادا حتی یک سکه بابت استخراج نفت از منابع نفتی در سرزمین های بومیان کانادا به آنها نمی دهد ، تاکید کرد که ایران می تواند به شناخت حق بومیان کانادا در میان کشورهای نفت خیز عضو اوپک کمک کند.

نلسون افزود :” هدف ما این است که مساله نقض حقوق بشر بومیان کانادا را در کانون توجه جهانی قرار دهیم و نشان دهیم که دولت کانادا از در آمدهای نفتی هیچ چیزی به بومیان نمی دهد.”

وی همچنین هدف دیگر خود از سفر به ایران را جلوگیری از بروز جنگ علیه ایران دانست که از نظر او برای کشورهایی چون کانادا یک ” خودکشی اقتصادی” خواهد بود.

گفتنی است وزیر خارجه کانادا روز گذشته با صدور بیانیه ای ضمن تکرار این مساله که نباید شهروندان کانادا به ایران سفر کنند ، از رهبران بومیان کانادا خواسته است تا خود را آلت دست دولت ایران قرار ندهند.

دولت کانادا ماه گذشته در اقدامی غیر منتظره اعلام کرد که سفارت خود را در تهران بسته و دیپلمات های خود را از این کشور خارج می کند. اقدام کانادا در تعلیق روابط دیپلماتیک با ایران با استقبال اسراییل مواجه شد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.