“جنگل اسالم” از زیباترین مناطق کوهستانی و جنگلی ایران

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

جنگل اسالم در منطقه تالش در استان گیلان یکی از زیباترین مناطق کوهستانی وجنگلی ایران بشمار می آید. جنگل اسالم مابین دو استان اردبیل و گیلان واقع شده است.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اسالم یکی از شهرهای استان گیلان در شمال ایران است. از نقاط دیدنی اسالم می توان به پارک جنگلی گیسوم، جاده اسالم به خلخال و منزل جلال ال احمد اشاره کرد. مسیر قدیمی اسالم به خلخال یکی از مسیرهای زیبا و بکر طبیعتگردی و جنگل نوردی است که از سالیان دور مردم خطه شمال از آن برای رفت و آمد به اردبیل استفاده میکردند.

مسیر پیاده روی جنگل اسالم حدود ۲۰ ساعت بوده که ترکیبی از کوه نوردی و جنگل نوردی در مسیرهای سنگین و سبک می باشد. در مسیرهای پیاده روی جنگل اسالم امکانات رفاهی خاصی وجود ندارد. در طول مسیر چشمه های آب وجود دارد.

برای مسافرت به جنگل اسالم باید به خلخال مسافرت نمود و سپس روستای اندبیل. بعد از روستا چند کیلومتری جاده آسفالت وجود دارد که پس از آن مسیر پیاده روی آغاز می گردد. مسیر خلخال به سمت اسالم سرپایینی است به همین سبب اغلب این مسیر انتخاب می گردد.

در طول مسیر پیاده روی جنگل اسالم، پاکوب وجود دارد اما بدون راهنما قدم گذاشتن به این مسیر کار خطرناکی است. انتهای مسیر جنگل اسالم به نقطه ای بین اسالم و خلخال در جاده آسفالت ختم می گردد.

جنگل اسالم از دیدگاه گردشگران و جنگل نوردان یکی از مکان های دیدنی گیلان و یکی از زیباترین مناطق کوهستانی و جنگلی ایران بشمار می آید که همواره دوستداران طبیعت را به سوی خود فرا میخواند.

انتهای پیام/

 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.